Schaal wortel conifeer

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
mooie tekening in het hout. alleen jammer dat de foto in klein formaat is zo dat de schaal wat moeilijker te zien is. Heb je geen grotere foto en meer van de zijkant voor de vorm?
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Zal deze week eens kijken of ik andere foto's kan maken.
heb nog een paar schalen van conifeerwortels gedraaid.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Deze heeft mijn persoonlijke voorkeur.
Gaf wel veel problemen door het zand welk overal tevoorschijn kwam.
 

Bijlagen

  • IMG_0900.jpg
    IMG_0900.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 81

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
leuk
hoe ben je te werk gegaan met de wortel ?
ik heb hier 2 wortels van taxus liggen waar ik wel wat mee wil proberen maar weet nog niet zo goed hoe ik het eea moet aanpakken
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
leuk
hoe ben je te werk gegaan met de wortel ?
ik heb hier 2 wortels van taxus liggen waar ik wel wat mee wil proberen maar weet nog niet zo goed hoe ik het eea moet aanpakken

Eerst zul je moeten zorgen dat je zoveel mogelijk zand/grond verwijdert (heb ik gedaan 2-3keer met hogedrukreiniger en schroevendraaier). Daarna heb ik alle schors verwijderd en nogmaals flink afgespoeld. Nu zul je voor jezelf moeten kijken hoe je e.e.a gaat verzagen (is afhankelijk van de grootte van de wortel, vorm en natuurlijk de diameter welke je kunt draaien.)
En nu nog regelmatig je beitels slijpen door het zand dat je toch nog regelmatig tegenkomt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.