Tafellamp

P

Pel

Guest
Mooie lamp Martijn, hoe heb je het fineer op de naad aan elkaar vast gemaakt?

Groet Pel.
 

Hedge

Actieve deelnemer
2 jun 2016
79
0
Heel gaaf. Mooie combinatie van Padouk en Esdoorn. Hoe houdt je het fineer zo netjes in rond?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ach Martijn ik vind die Japanse stijl van je altijd erg mooi.
Ook deze lamp vind ik zeer geslaagd, heel estetisch.
Mooi ook hoe het licht door de fineerkap heen schijnt.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Alle complimenten die in mijn hoofd opdoken zijn hier al neergepend zie ik :) Heel knap allemaal!
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Dank je. De fitting zit vast met een normale draadbuis M10x1, in het middelste blokje van de lamp zit schroefdraad waarin dit vastgezet is. Daarin zit ook een trekontlasting van die maat. Het snoer is wit katoen met een normale platte witte stekker en een witte schakelaar.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Mooi werk!
Toevallig ben ik ook bezig met het maken van lampen.
Deze is al gereed: http://www.woodworking.nl/showthread.php?19408-Staanlamp
Nu wil ik nog een staanlamp maken naar een model wat ik gezien heb in een winkel in Maastricht. Heb wel even geslikt toen ik het prijskaartje zag (meer dan 500 euro) en bedacht dat het zelf zeker even goed kan.
Daarom nog een paar vraagjes.
Is dat gewoon fineer, of dunner dan normaal? Waar heb je het vandaan?
Als de lamp aan is, is er boven en onder een donkere strook. Heb je daar een extra strookje fineer geplakt en is dit louter esthetisch of ook als versteviging?
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Dank je.

Een lamp van 500 Euro of meer lijkt misschien duur maar bedenk je dat er vaak veel werk in zit. Ook zijn materialen niet goedkoop.
Het eea ligt natuurlijk aan het type lamp, de gebruikte materialen, de hoeveelheid oplagen en degene die m ontworpen heeft. Sommigen vragen idd absurde prijzen.

Het fineer is 0.6mm dik als ik me niet vergis en komt van de hofleverancier Masave. Het donkere strookje is idd extra fineer ter versteviging.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.