Voor de tentoonstelling

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Vlak voor Pinksteren was in onze wijk een combinatie van een orgel-concert en een kunsttentoonstelling.
Voor die tentoonstelling heb ik een werkstuk gedraaid, betrekking hebben op het Pinkster-gebeuren.
Het is gemaakt van vuren balkjes van 44x44 mm. De hoogte van het werkstuk is ongeveer 30 cm. Vanwege de vlakke kleur van vurenhout is het gekleurd met waterbeits.
En alles is gedraaid in viervoudig omkeer draaiwerk. Ook de spiraal in het midden. Daar is geen frees of zaag aan te pas gekomen.
IMG_5572 (960x1280).jpg

M.vr.gr.

Bert Rosbach.
 

Bijlagen

  • IMG_5572.jpg
    IMG_5572.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 181

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi kunstwerkje.
Met 3 omkeerbare stukken zou het ook zeer mooi zijn.
Je krijgt nog meer doorkijk tussen de buitenstukken waardoor het middenstuk nog meer zijn uiting zal krijgen.
Dit is mijn visie, maar uw werkstuk is geweldig uitgevoerd.
Hier nog een linkje van een werkje door mij gedaan met 3 omkeerbare stukken. Misschien heb je daar iets aan.
http://www.woodworking.nl/showthread.php?12130-Bol-met-3-dragers&highlight=dragers
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Mooi Bert, vuren zie je niet zo vaak als hout voor te draaien, de tekening van het hout in combinatie met de beits maakt het helemaal af.

Groet Pel.
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Vuren gebruik ik vaak voor een proefje of een stuk wat maar tijdelijk is, of omdat het snel moet. Maar vuren is prima te draaien, mits je maar scherp gereedschap hebt.
Het grote voordeel is van deze maat (44x 44 mm) is, dat je er makkelijk aan kunt komen. In mijn geval is het ongeveer 150 m lopen en ik ben bij de bouwmarkt. Die is misschien iets duurder dan de concurenten, maar het spaart weer auto- en eventueel parkeer-kosten. Het ligt daar kant en klaar in het rek, en je hoeft het niet speciaal te zagen om bijvoorbeeld een hoek van 120 graden te krijgen. En die 120 graden moet ook nog eens precies 120 graden zijn.

@opeaty:
Ik heb geen foto's gemaakt, omdat ik daar geen tijd voor had.

Gegroet,

Bert Rosbach.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.