Krijt houder

Rainer Bucken

Actieve deelnemer
Hoi allemaal,
dit is mijn eerste post. Ik ben duits, 45 jaar oud, woon in Wankum (in de buurt van de grens met Venlo) en hout draaien is mijn hobby sinds ongeveer 10 jaar.
Helaas is mijn Nederlands nog niet zo goed, maar ik probeer te leren. :)

Kreidenhalter.jpg

Groetjes,
Rainer
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.060
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Rainer, echt leuk je hier ook te treffen!! Rainer draaide op 2e paasdag bij Ronald Kanne prachtige pennen, en komt ook naar de Open Dag Hout op 2 oktober in Zutphen!!

En een prachtige krijthouder, nooit geweten dat die bestaan..

jaap
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Rainer, hartelijk welkom op ons forum. Zou leuk zijn om de voor ons interessante info van de Duitse drechsler-fora hier te vermelden.
Bij voorbeeld die van Ernst Gampler. Ideetje?....


vr.gr. Jan Pranger.
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
@ Flyer, ik zal er zo wie zo wat mee laten komen bij de volgende zending die ik binnen krijg. Maar als je aangeeft hoeveel je er wilt hebben kan ik zorgen dat ik die heb. de prijs is € 4.95 per kit

Rainer, Nu jaap vertelde dat jij bij ronald de persoon was die daar pennen draaide heb ik ook een gezicht bij je naam :) wij hebben elkaar toen nog gesproken. Ik sta ook in zutphen dus zullen elkaar daar nog wel weer zien.
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtige krijthouder Rainer.
Ik wist ook niet dat dit bestond.
Weer bijgeleerd.
Rainer heb ik ook ontmoet en aangesproken bij Ronald op paasmaandag en ben ook heel blij om hem weer te ontmoeten in Zutphen.
Ah ja, je mag heel fier zijn met uw Nederlands Rainer.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

WR1944

Oud hout
Welkom op dit forum. Maak je geen zorgen over je Nederlandse taal. Mijn Duits is 100-maal slechter. Menig Nederlander kan zich spiegelen aan jouw Nederlands.
In mijn Lagere School tijd, eigenlijk tot m'n laatste school in 1970 was krijt en het schoolbord algemeen in gebruik. Alleen staat me bij dat die krijtjes taps toeliepen. Is dit een ander soort van krijt? Is het een klemmechanisme of is het intrekbaar? De clip suggereert dat je het in je binnen- of borstzak draagt. Als het niet intrekbaar is zou er een kapje over moeten om geen krijtstof in je kleding te krijgen.

Als object is het mooi gemaakt.
 

Rainer Bucken

Actieve deelnemer
Hoi allemaal,
het was erg leuk om je te leren kennen bij Ronald. Ik kijk ernaar uit om je weer te zien in Zutphen.

Het is een klemmechanisme en je moet het openen om de krijt naar binnen te duwen (niet optimaal).

Krijt_kit.jpg

Groetjes,
Rainer
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Prachtig scherpe foto, heel mooi gekozen stuk hout en dito afwerking.

En het hout sluit perfect aan op de kit, mooi stuk werk.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Leuk !
Maaruhh.... je bent nederlands aan het leren ? weet je zeker dat je niet per ongeluk een verdwaalde hollander bent ? je schrijft toch zeer goed nederlands
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.