Makita tafelzaag

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Hey allemaal, in mijn jacht naar de perfecte cirkelzaag strandde ik toch nog even op de tafelzagen.

Nu zag ik een tafelzaag van Makita met 2000!! watt vermogen voor een zachte prijs: https://www.mtools.nl/makita-2712-230-v-bouwtafelzaag-315-mm?gclid=CJHWoaqfq80CFc0y0wod2LcMwQ

Iemand ervaring met deze tafelzaag en kan iemand me zeggen waarom deze tafelzaag 300 euro goedkoper is dan de MLT100X die aanzienlijk minder vermogen heeft??
http://www.toolnation.nl/makita-mlt...arantie.html?gclid=CNO8yZqgq80CFcZAGwodldsB3Q
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Duidelijk Atmoz, je kan idd zien dat hij er wat robuuster uit ziet, maar dat vind ik juist wel mooi. Maar wss minder instelmogelijkheden dus.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Allerlei merken hebben bouwzagen met vaak een redelijk sterke motor voor de dikke balken in de bouw maar zoals al gezegd is; in de bouw maakt een mm meer of minder niet zo veel uit.
Dus als het niet precies hoeft heb je hier een goede zaag aan, ze zijn niet voor niets een stuk goedkoper.
Als je wel netjes en precies wilt werken kijk dan voor een goede zaagtafel, deWalt en Bosch maken hele mooie al zijn ze wel iets duurder dan een bouwzaag.
Of kijk voor een leuke tweedehandse.
Als je in het zoekvenster rechtsboven zaagtafel typt krijg je heeeeel veeeeel berichten over zaagtafels en dan kan je goed lezen welke tafels in allerlei prijsklassen aangeraden worden.
 
Laatst bewerkt:

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Inderdaad, alle zagen waar "bouw" in de omschrijving voorkomt moet je niet voor de precisie kopen.
Ze zijn vaak wel lompsterk, voor een verbouwing is het wel goed, een steigerhouten tuinmeubel zal ook wel lukken.

Het tafelblad van die bouwzagen is meestal ook van plaatstaal gemaakt, wat niet altijd even recht en vlak is.
Bij de meer "precisie" zagen is het blad van gegoten aluminum met vaak T uitsparingen erin voor geleiderails.
Nog grotere stationaire zagen hebben een gietijzeren tafelblad, maar dan praat je over machines van minimaal een paar honderd kg.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Thanks for the tips people. Voorlopig ga ik ervoor met mn afkortzaag en nieuwe cirkelzaag. Hiermee kan ik alles doen en lekker mobiel :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.