Cirkelzaag

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag net naast de pot gemist mbt de invalzaag van PARKSIDE (LIDL) met geleiderails voor 94 euro, dit was een 1200 watt, wat mij een klein beetje aan het twijfelen deed omdat ik veel steigerhout zaag, en ik op youtube filmpjes zag dat hij bij dergelijke planken af en toe toch blokt (voor in de lengte cirkelzaag nodig), waardoor ik vandaag bij lege schappen stond (aanbieding was al sinds gisteren).

Mijn profiling:
Wat ik voornamelijk zaag: steigerhout, maar ik wil bij duurdere apparaten dan die van de Lidl wel een investering die ook voor andere houtsoorten ok is.
Ik zal de cirkelzaag regelmatig gebruiken ivm lengtezagen.

Nu zag ik een DeWalt cirkelzaag met geleiders voor ca 200 euro: https://www.mastertools.nl/dewalt-d...w-dwe576k-qs?gclid=CMy34p7IqM0CFbYV0wodUsIPXQ.

Dit lijkt me een erg goede deal.

Ik wil eigenlijk wel graag lengtegeleiders erbij hebben voor meer precisie. Denken jullie dat de DeWalt een goede keuze is? Of was de Lidl invalcirkelzaag wellicht een handiger apparaat geweest ivm 2x goedkopere kosten en invalfunctie? In dat geval moet ik namelijk morgen nog ff de resterende Lidl's in Nederland afspeuren ;) Mijn budget is overigens max rond de 200 euro.
 
Laatst bewerkt:

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Ik heb zelf een TS 75 die gaat overal zonder problemen doorheen is 1600watt. Een kennis van mij heeft een Gks65, die keren dat ik hem gebruik vind ik dat ook een goede machine. Met het huidige Dewalt heb ik niet zoveel.
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
houd er rekening mee dat een invalzaag en een cirkelzaak 2 verschillende machines zijn, beide zullen hetzelfde resultaat leveren, maar de invalzaag geeft meer mogelijkheden.
Zo kan je met een invalzaag makkelijker sleuven zagen, de zaag is zoals de naam al zegt gebouwd om in het hout te kunnen vallen.
dit zal je ook met een normale cirkelzaag kunnen maar een stuk minder veilig en secuur.

zelf heb ik geen goede ervaring met parkside en dat merk van de Aldi. voor de huis tuin en keuken knutselaar die een boormachine hoogstens 1 a 2 keer per jaar in de handen heeft zal het ideaal zijn, maar als je wekelijks/dagelijks gebruik wil maken van je gereedschap ben je beter af met een makita, bosch blauw of hoger segment als Festool, maffell etc. kost een godsvermogen, maar, dan heb je ook echt wat.

btw, de dewalt invalzaag zou ik ver van wegblijven, op gereedschappro staat een uitgebreide invalzaagtest, hier worden bovengenoemde merken onder de loep genomen en op de proef gesteld, mogelijk helpt je dat met het maken van je keuze.
 

Kappie

Actieve deelnemer
1 jun 2015
113
1
Assen
Ik gebruik zelf een "BATAVIA T-RAXX INVALCIRKELZAAG PREMIUM 1200W" o.a. hier te koop.
Recent heb ik er steigerhout mee gezaagd, ook in de lengte en dat ging prima. Toch vond ik het nog prettiger werken met mijn tafelcirkelzaag,.
Momenteel bouw ik een tuinhuis van Douglas(balken), het in de lengte doorzagen ging boven verwachting goed (50 mm dik in twee gangen, 70 mm in twee gangen vanaf beide zijden).
Voor grote lengtes gebruik ik een parallelaanslag die ik met een lat heb verlengd tot 50 cm. Ik heb al wel geleiderails (2 x 700 mm) maar nog nooit gebruikt.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
@svenskapelsin een Festool vind ik echt te duur, hoe mooi het ook is en werkt. Bosch blauw is te doen, maar die hebben binnen mijn budget geen geleiderails erbij, daarom vond ik die DeWalt ook zo interessant (inclusief geleiderails).

@mcbons ik heb er al 2 gehad, maar je hebt helemaal gelijk. De vraag alleen is of ik er spijt van ga krijgen als ik zo'n Parkside koop..

@chevy66 je bedoelt het zaagblad?

@lhoornweg ja daar ben ik me van bewust, maar invalzagen van a merken zijn weer stukken duurder dan cirkelzagen.

@Kappie, ik ga hem eens bekijken, maar 1200 watt lijkt me wat aan de kleine kant?? Edit: Mooi ding, maar ik mis geleiders erbij.
 

Kappie

Actieve deelnemer
1 jun 2015
113
1
Assen
@Kappie, ik ga hem eens bekijken, maar 1200 watt lijkt me wat aan de kleine kant?? Edit: Mooi ding, maar ik mis geleiders erbij.

Voor mij was 1200 watt prima, lange (douglas) balken in de lengte, als boter ...
Batavia zaaggeleiders, compatibel met Makita (2 x 700 mm) €62,95, alles bij elkaar rond de €200,-

De Lidl aanbieding was wel goedkoper ...
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Wat er bij de goedkopere merken aan zaagbladen meegeleverd wordt is niet om over naar huis te schrijven. Reken dus maar op een extra aanschaf van 50 tot 80 euro voor een goed rip-blad.
 

Joerai

Actieve deelnemer
28 jan 2015
39
0
Ik heb die van de Lidl gisteren gehaald en vanmorgen even uitgeprobeerd, op 18mm plaatmateriaal doet hij het prima! Of hij het met 1200 watt ook bij dikkere materialen goed doet weet ik niet maar voor nu ben ik - voor dat geld - prima tevreden!
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Is een prima zaag heb zelf een makita en die heeft 100 watt meer vermogen, daar merk je dus bijna geen verschil.
Als je massief hout gaat schulpen moet je er wel een wat grover blad opzetten bv 16 of 18 tands. De 24 tands die er nu opzit is goed voor de meeste plaatmaterialen en massief hout tot zo'n 25mm.
Maandag heb ik deze zaag ook gehaald in de eerste instantie voor de twee geleide rails van 70 cm, deze zijn koppelbaar met de makita en festoolrails
De machine zelf past met ten kleine aanpassing ook op de makita/festool rail. Dat wil zeggen je moet aan de linkerzijde van de zool aan de zijkant een mm of wat over de hele lengte weg vijlen zie foto

IMG_4401.jpg

IMG_4396.jpg

Hier de rails gekoppelt en de Parkside erop
IMG_4397.jpg

Heb nu redelijk wat Parkside machines en de prijs kwaliteit is bijzonder goed (duitse degelijkheid)
(zie post slagboormachine Parkside)

groetnis, Roeland
 

Rakker

Nieuw lid
1 nov 2011
5
0
Voor mij was 1200 watt prima, lange (douglas) balken in de lengte, als boter ...
Batavia zaaggeleiders, compatibel met Makita (2 x 700 mm) €62,95, alles bij elkaar rond de €200,-

De Lidl aanbieding was wel goedkoper ...

Even een tip, je kunt de invalzaag via de webshop van Lidl Belgie online kopen. Heb het gisteren nog gedaan. De invalzaag is een Scheppach.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Mooie tips mensen. Vandaag nog ff bij Lidl geweest, mn 3e, geen cirkelzaag meer, daarna nog 4e.. wederom geen cirkelzaag, alle andere Parkside shit lag er nog wel. Gebeld met lidl waar die nog te koop zou zijn, konden ze niet zien. Helaas..

Via Belgische site bestellen duurt me te lang denk ik.. wil hem wel een beetje snel hebben.

Misschien is een A merk toch een betere investering..

Nu twijfel ik een beetje tussen dus toch die DeWalt (met name door de bijgeleverde geleiderails):
https://www.mastertools.nl/dewalt-d...w-dwe576k-qs?gclid=CIP7rdmRq80CFRUW0wodoSgJvw
(opgenomen vermogen 1600 watt maar verbruikend vermogen 1000 watt, gek dat dit erbij staat overigens, volgens mij gaat er altijd een bepaald wattage bij verbruik van af)

of een Makita (1200 watt opgenomen vermogen, verbruikend vermogen staat er niet bij) zonder geleiderails (als het goed is kan je deze erbij kopen, en dan kan je een langere doen dan die bij DeWalt zit), omdat ik al veel van Makita heb en het altijd bevalt (daarbij heeft Makita die M blades die 24 tands zijn maar als 48 tands afwerken door dubbele tanden):
http://www.toolnation.nl/makita-hs7...arantie.html?gclid=CMzloJqRq80CFRFmGwod6fwAew

Iemand advies?
 
Laatst bewerkt:

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Als je een normale handcirkelzaagzaag wil is deze DeWalt een goede keuze, de negatieve reactie ging over de invalzaag van deWalt.
Ik zou zelf wel kijken of de handcirkelzaag een spouwmes heeft want dan kan je de zaag ook onder een tafel gebruiken.
Als je die tafel zelf maakt kun je daar jouw perfecte zaagtafel van maken.
Mvg,:).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.