Even kennismaken

Ulrich

Nieuw lid
15 apr 2016
21
0
Bonheiden (België)
Ulrich Verstraete (43j), wonende met vrouw en twee kinderen in Bonheiden (België).

Tot zover een officiële gedeelte. Onlangs, een maand of twee geleden, ben ik dit forum tegengekomen en is de latent aanwezige houtmicrobe weer wat gaan kribbelen. Al jaar en dag is er een groeiende lijst aan zaken dit ik ooit wel eens zou willen en/of moeten maken. Zo is de manken brievenbus nog altijd niet vervangen omdat we (mijn vrouw en ik) de standaard beschikbare modellen maar niets vinden en we ooit een leuk houten model hadden gezien, welk ik nog altijd als schets in mijn schuif heb liggen. Ook een terrastafel, tuinbank, tuinverlichting, ... en kast voor mijn BBQ-spullen staan op de verlanglijst.

Ikzelf ben ingenieur elektronica van opleiding, maar ik kan er echt van genieten om eens een paar uur met hout bezig te zijn. De geur, het tactiele, het kunnen werken met materiaal uit eigen hof of directe omgeving (draaiwerk). Meer dan twintig jaar geleden heb ik mij toe war materiaal aangeschaft zoals een zaagtafel, bandzaagje, bovenfrees, elektrische schaaf, vlakschuurder (al veel gebruikt voor de gyproc). Wel allemaal van een heel goedkope makelij (Powerplus, nog de blauwe serie), maar de motoren doen het nog.

Eerste werk gaat zijn om een functionele werkbank ik elkaar te zetten (hiervoor zal ik een apart topic starten). Werken op een deurblad op twee schragen om een pen-gat verbinding te maken is niet echt aangenaam werken heb ik onlangs gemerkt.
Ik zit met veel vragen en de sfeer op dit forum nodigt uit om deze ook te gaan stellen.
Ik ben geen veelschrijver maar zal toch geregeld eens een update doen.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
hallo Ulrich,
Welkom! genoeg mensen die begonnen zijn zoals jij. Met de voorliefde voor het bewerken van hout en een gedachte: "eindelijk eens tijd om een project te starten" begon ik ook aan deze werkbank. Hier op het forum genoeg inspiratie te vinden! Veel succes!

groeten,
Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.