Kistje

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Mijn dochter wilde graag een kistje waar ze de haarspullen (strikjes, speltjes, elastiekjes etc) in kon doen. Ze vond zebrano hout wel mooi, en daar had ik nog wat van liggen. Met de belofte dat ze haar kistje kreeg, maar papa geen haast ging maken..., ging ik tussen de bedrijven door ermee aan de slag. Eerst was het idee het vrij simpel en doelmatig te houden, maar ach als je dan toch bezig bent dan maak je er wat van. Dus het geheel wat verfraaid met wat in dat geval bij me opkwam. Heb enkel wat reststukjes hout gebruikt, als ik het opnieuw mocht doen had ik voor de deksel een ander deel gepakt. Maar zoals gezegd ik starte met het idee het wat simpeler te houden. Meest lastige vond ik nog om de scharnieren er knap in te krijgen, was ook voor het eerst dat ik dit type toepaste. Erg mooi, maar wel even zoeken met hoe diep te installeren, ook om de deksel mooi strak te laten sluiten.

Echt knappe foto's heb ik niet, maar dit geeft wel een prima indruk. Belangrijkste is, de dame in kwestie is er zeer content mee. En ik vond het weer leuk om te doen.

IMG_3694.jpg

IMG_3699.jpg

IMG_3697.jpg

IMG_3698.jpg
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Netjes gemaakt. Ik heb niets met je deksel. J je gaf zelf al aan dat je ander hout zou kiezen. Maar als de eigenaar het mooi vind wie ben ik dan om.........
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Dank voor de reacties.

Ik heb het kistje afgewerkt met Osmo, blijft toch wel een favoriet. De hoekjes zijn gewoon verlijmd, dat volstaat hiervoor prima.
En ik ben inderdaad niet zo kapot van de deksel als het om de knoest gaat. Voor de rest wel happy hoor, met de combinatie. Maar mocht ik het over doen dan zou ik een stuk uitzoeken zonder knoest (waarschijnlijk dan twee delen verlijmen).

Nu het gezegd wordt zie ik er ook wel iets japans in.

De H is overigens de voorletter van haar naam. ( en ook van haarspullen...;))
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
scharniertjes komen bij Baptist vandaan. Het zijn zo genaamde quadrant scharnieren. De fabrikant op dit vlak is Brusso, maar dat zijn wel echt dure scharnieren. Overigens zijn die van Baptist ook niet goedkoop.. Maar zijn wel fraaie scharnieren!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.