Mijn eerste pen

Hedge

Actieve deelnemer
2 jun 2016
79
0
Op de open dag bij Rick heb ik een mandrel gekocht en een paar pensets bij Marco. Gisteren heb ik mijn eerste pen gedraaid. Hij is van seringhout en afgewerkt met lemon olie.
image.jpg
image.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Goed gedaan, maar ik zou zo snel mogelijk overstappen naar een afwerking met CA-lijm. Het is duurzamer dan uw Lemon olie.
Vingers zijn soms bevuild en handen zweten waardoor het snel vuil kan worden. Het is een tip dat ik u meegeef.
Zeker verder experimenteren, balpennen maken is een microbe eenmaal je eraan begint.
 

Hedge

Actieve deelnemer
2 jun 2016
79
0
Bedankt voor de tip. CA lijm kende ik nog niet. Het maken van een pen vind ik erg leuk.
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Hedge Mooi Gedaan je eerste pen. Idd zou ik ook ca lijm gebruiken of wat ik zelf ook wel gebruik is shellac. Dit is eigenlijk een sanding sealer maar kunt het ook prima gebruiken voor afwerking. Het geeft wel iets minder glans dan ca lijm. Maar dat is wat ik zelf vaak mooier vindt maar das natuurlijk smaak en valt niet over te twisten :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.