Milwaukee MS216SB vraagje

D00

Nieuw lid
9 jun 2016
17
0
Recent heb ik een nieuwe afkortzaag, een Milwaukee MS216SB gekocht, na jaren ruzie gehad te hebben met een goedkope Metabo.
De nieuwe zaag doet het prima, sterke motor, verstek is nauwkeurig. Een nieuw zaagblad monteren is wat ellendig doordat er weinig ruimte is.
Maar goed, dat is niet erg want dat doe ik toch bijna nooit.

Nu kan de zaag naast links/rechts verstek ook kantelen. Standaard van 0-45° en met een instelling van -3 tot 48°, alleen nu komt het.
Ik wil standaard dat de kantelfunctie van 0-45° werkt en niet van -3 tot 48° en dat is mogelijk, alleen ik kom niet uit de 'beschrijving' uit de 'handleiding', welke niets meer is dan een aantal duistere zoekplaatjes.

Ik heb er al heel wat mee zitten rotzooien (en frustraties op zitten wekken), maar ik snap het niet:

Dit is van 0-45:

milwau0.jpg


En dit -3 tot 48:


milwau1.jpg

Maar de handelingen zijn mij niet duidelijk, wie snapt dit wel?

Een link naar het manual: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...yZJ4LL2Y6mNfI16EYbNuUw&bvm=bv.124088155,d.ZGg
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Het gaat om dat kleine palletje wat op de hendel zit

Trouwens, zaag lijkt verdomd veel op een dewalt maar dan rood
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Er zitten bij de meeste zagen stelboutjes waar de machine in de 0 en 90 stand tegen aan komt. De hendel dient alleen voor het vastzetten. De schaalverdeling is niet altijd even nauwkeurig.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Chevy66, dat is helaas niet juist. Mijn Bosch heeft wegschuifbare en wegdraaibare aanslagen die de extra graden mogelijk maken. Zal hier ook wel een soortgelijke oplossing zijn denk ik. De stelboutjes zitten er dan ook nog om hem af te stellen.
 

D00

Nieuw lid
9 jun 2016
17
0
Inderdaad, je hebt gelijk. Met het palletje kun je of -3 tot 45° of 0 tot 48°C instellen. 0 tot 45° lijkt niet mogelijk, maar dat is geen probleem.

Het is een Chinese DeWalt lijkt het, wat goedkoper dan zijn gele equivalent, maar wel met laser en lampje, niet dat dat zo essentieel is, ik kijk toch altijd hoe de tandjes van het blad tegen m'n aftekenlijn komen.
Of hij beter/minder van kwaliteit is dan een 'echte' DeWalt weet ik niet, die hebben ook zoveel verschillende typen van hetzelfde soort zaag waarvan mij de verschillen niet helemaal duidelijk zijn (216 mm DW771 en nog een aantal, waarvan de 771 2x zo duur is?).
 

SvdB

Actieve deelnemer
2 mrt 2015
26
0
Milwaukee is niets Chinese namaak aan hoor komt uit de VS hoort bij de top merken
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
http://www.ttigroup.com/en/our_brands/by_brand/milwaukee

Milwaukee is in 2005 verkocht aan een investeringsmaatschappij in Hongkong.
De machines worden grotendeels in China gemaakt en voor een groot deel in andere landen geassembleerd, waaronder in de USA.
Je kan met elektrisch handgereedschap tegenwoordig niet meer zeggen: made in China of Made in USA. Het zijn allegaartjes van onderdelen uit verschillende fabrieken.

Maar dat zegt niets over de kwaliteit.
Ook in China kunnen ze tegenwoordig goeie onderdelen maken. En dan gaat het om de laatste stap, het in elkaar zetten van die machines, die de kwaliteit bepaald.
Monteurs die, als iets niet past, even verder kijken waarom het niet past. En het dan goed oplossen.

En of de ontwerper, die wel in de USA werkt, heeft gekozen voor kwaliteit kogellagers, elektromotoren, schakelaars enz...
Het zou ook kunnen dat de geperste onderdelen uit China komen, en de mechanische onderdelen uit Europa of Japan of USA.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.