Hallo!

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Beste houtmannen, (of zijn er ook vrouwen?)

Ik stel me even voor, Sjoerd, 22 jaar, kom uit Leerdam en studeer in Arnhem. Derdejaars (bijna 4e jaars) HAN Automotive student.
Sinds een jaar of twee steeds meer interesse in houtbewerking en gereedschappen. Thuis heb ik een schuurzolder te delen met vader, en een eigen plekje in huis. Hier staan alle machines opgeslagen (d.w.z., schuur, schroef, cirkel- en decou zaag). Verder allerlei handgereedschappen.
Ik heb een tik voor gereedschappen. Mijn favoriete merk is Makita, maar als student heb je gewoon niet zoveel geld over. Dus ik hou marktplaats altijd in de gaaten, voor leuke koopjes. Ook defecte apparatuur repareer ik graag, ben daar aardig handig mee.
Ik heb hier al vanalles moois voorbij zien komen, mensen die een complete garage inrichten als Festool Hemel, ja prachtig. Ooit...ooit... :rolleyes:

Ingeschreven op het forum omdat ik in eerste instantie de plaatjes wilde kijken :p Maar ook van de technieken wil leren. Het zou mij ontzettend gaaf lijken om later een grote carport o.i.d. te maken van hardhout etc. Vooral de verbindingen als zwaluwstaarten etc toepassen lijkt me erg gaaf.
Wat heb ik tot nog toe gemaakt? Ach, het een en ander. Een bureau, een plantenbak op wielen, kistje hier en daar. Met een schoolproject afgelopen periode een driewieler, met een bamboe frame.
En op dit moment ben ik aan het voorbereiden om volgende week te starten met mijn eigen bamboe fiets!
Hierin komt dus vooral het aspect naar voren om de bamboe palen op maat te krijgen, met een ronding erin, en het aan elkaar knopen met touw en epoxy.

Ik hoop veel te leren! :)

Groeten,
Sjoerd
 

AlexH

Actieve deelnemer
19 feb 2016
26
2
Welkom.

Ik ben ook een oud HAN Automotive student. Die driewieler met bamboe frame, was dat voor de HAN Ecomarathon? Leuk idee om dat van bamboe te maken. Wat was het uiteindelijke verbruik?
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Welkom op het forum!
En ja er zijn ENKELE vrouwen aanwezig :)

Waarvan ik eentje ben haha :), ook 22 jaar!

Groetjes Jolien
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Thanks voor de reacties, gezellig!

Alex, wat grappig! Inderdaad voor de eco marathon. Ons verbruik was 1:566. Niet het beste van de teams, maar wel de publieksprijs :)
 

AlexH

Actieve deelnemer
19 feb 2016
26
2
Thanks voor de reacties, gezellig!

Alex, wat grappig! Inderdaad voor de eco marathon. Ons verbruik was 1:566. Niet het beste van de teams, maar wel de publieksprijs :)

Nice, wij kwamen niet boven de +- 1:350, het niveau gaat gelukkig nog steeds omhoog.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Sjoerd, graag foto's zodat wij ook mee kunnen genieten van je werkzaamheden van de bamboe fiets?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.