schuin boren in HPL bekleed multiplex

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Ik wil een tafel maken van HPL bekleed multiplex, dit soort spul.

Nu wil ik er 3 ronde poten onder maken die door het blad verlijmd zijn, net zoiets als ik eerder bij dit kleine tafeltje heb gedaan:
IMG_20160410_132645787.jpg
Mijn zoontje gooit m trouwens om, normaal staat ie op zijn poten. (het tafeltje)

Het lijkt me echter leuk om de poten helemaal door te laten lopen dwars door het blad. Ik zit dan met een aantal uitdagingen waar ik nog geen oplossing voor weet:
  • Hoe boor ik nette gaten door het blad zonder uitbreeksels?
  • Hoe werk ik de poten vlak met het blad af zonder het HPL te beschadigen?

Voor het exact onder een hoek boren weet ik wel een oplossing, het gaat me echt om het netjes boren van HPL en een exact boorgat voor een goede lijmverbinding van het rondhout.
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
kijk eens bij de zobo boren van festool, daarbij kan geloof ik de centreerpunt verlengd worden, om grote gaten onder een hoek te kunnen boren. en zou kun je van 2 kanten boren en is de kans op uitbraak zo min mogenlijk
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Je zou het ook onder een hoek kunnen opspannen op de kolomboormachine of een paar wiggen onder een plaat schroeven en daar je werkstuk op klemmen en daar door heen boren om geen uitbreeksels te krijgen
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.