Parkside Tacker Lidl

Joerai

Actieve deelnemer
28 jan 2015
39
0
Volgende week is er weer gereedschap in de aanbieding bij de Lidl. Ik heb van Parkside een schuurmachine waar ik erg tevreden over ben. Dat ding is niet stuk te krijgen.

Nu hebben ze volgende week een elektrische tacker in de aanbieding voor 25 euro. Is dit wat? Zou je deze kunnen gebruiken om bijvoorbeeld dun multiplex aan elkaar te nieten/spijkeren? Ik ga volgende week bezig met een campingkastje (heb ik een ander topic over gestart) en het lijkt me wel handig om deze te fixeren met de tacker (i.c.m. lijm). Zou dit goed werken bij wat dunner multiplex (6-12mm)???

Ook hebben ze een invalzaag met rails in de aanbieding (1200 watt). Zou dit wat kunnen zijn? Ik moet een enkele keer plaatmateriaal op maat zagen, meestal laat ik dat direct bij de bouwmarkt doen maar het is wel handig om zelf ook een keer recht te kunnen zagen. Zou dit een beetje werken? Hij is erg goedkoop in vergelijking met de professionele machines... ik zou hem echter alleen maar af en toe gebruiken voor multiplex/osb en ander plaatmateriaal.

Zou deze machine redelijk kunnen werken met een goed zaagblad en bij incidenteel gebruikt?

Zijn er meer mensen op het forum met een goedkopere invalzaag? welke dan en wat zijn de ervaringen? zag ook de Scheppach al voorbij komen als alternatief.

Ik ben een hobbyist en heb absoluut geen budget voor de mooie machines waar ik jullie mee zie werken dus goedbedoelde tips als: spaar door voor een Festool heb ik niet zo veel aan. zelfs als ik het zou kunnen betalen zou het zich niet terugverdienen in mijn geval :).

Graag hoor ik jullie ervaringen!
 

Tomtom

Actieve deelnemer
16 dec 2013
124
0
Groningen
Ik heb toevallig afgelopen weekend de parkside tacker gebruikt om een verlaagd plafond van MDF platen (12mm met een veer- groef) op een vuren frame in het toilet te bevestigen.

Mijn ervaringen hierbij zijn gemengd.
Pluspunten:
Ik vond het voor deze toepassing erg handig en snel werken tov schroeven
Het is een erg licht apparaat, dus makkelijk werken, ook boven je hoofd

Minpunt:
ik moest een groot deel van de spijkers nog wel even natikken met een drevel, terwijl de slagkracht op maximaal stond.

Over de duurzaamheid kan ik je niets vertellen, daarvoor heb ik hem nog te weinig gebruikt.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Heb je een compressor? een kleine is al zat als er maar een tankje op zit, want dan kan je voor 20 euro een luchttacker kopen en die zijn vele malen beter en sterker
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Ik heb een Scheppach CS45 invalzaag en die bevalt mij uitstekend. Ik gebruik hem voor het lichtere zaag werk ( MDF platen 18mm en zagen van nieuwe steigerdelen)
Een voordeel is het gewicht. Hij is niet zo zwaar en dus makkelijk hanteerbaar. Heb ook een grotere invalzaag maar die gebruik ik eigenlijk niet meer die vind ik veel te zwaar en lomp.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Ik heb de tacker. Voordeel: kost niets, doet z'n werk. Nadelen: de slagpin is gevormd om ook te kunnen nieten, wat er voor zorgt dat je bij het gebruiken van nageltjes altijd een lelijke deuk achterlaat. Altijd gaatjes vullen daarna dus, maar als je dat geen probleem vindt, prima. Verder is de slagkracht ook niet echt fantastisch; op vol vermogen gaan de spijkertjes niet altijd volledig de plint in. Conclusie: voor incidenteel gebruik wanneer je de gaatjes toch vult, en je het niet erg vindt om er nog een keer met de hamer langs te gaan, afdoende. Anders niet doen. Ik had er iets meer van verwacht, maar het werkt nog wel even voor mij.

Als ik een klein compressortje had, kocht ik voor een paar tientjes de pinnailer van Ecotools en gebruikte ik die.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Denk ook aan tweedehands gereedschap. Je moet een beetje geduld en mazzel hebben, maar dan heb je voor hetzelfde geld een apparaat wat veel beter werkt dan zo'n ding.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.