Draad voor bosmaaier

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Bij het maaien met een nylondraad blijft eigenlijk erg veel rommel achter. De draad breekt snel af en de resten blijven in de natuur.
Nu zag ik da Kox draad van Oregon heeft die biologisch afbreekbaar is, namelijk Biotrim.

Biotrim_spool.jpg

Heeft iemand ervaring met deze draad, vooral wat betreft levensduur?
Of met een draad die duidelijk sterker is. Nu gebruik is de originele ronde draad van Husqvarna.
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hoi Mathieu
ik weet de juiste naam niet maar vroeger hebben ze bij min op mijn oude werk
de draadrollen vervangen
door een middeas waar ijzeren schakels aanhagen
slijten bijna niet
wel enkel te gebruiken als er geen bestrating ligt waar je maait

al kan ik dit nu nergens online terugvinden :(
heb je al eens over een haksel mes voor op de bosmaaier gedacht ?
gaat ook nooit op en vind ik zelf erg fijn werken
mvg tom
 
Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik heb me eigenlijk ook al afgevraagd waarom er geen staaldraad, of zoals je aangeeft, een ketting, wordt gebruikt. Maar dat zal wel ergens met veiligheid te maken hebben.
Een hakselmes is geen optie. De draad gebruikt ik om de randen te doen. Onder de struiken, tegen de afsluiting en dergelijke. De vrije oppervlakten doe ik met een maaiblad.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.112
241
Goeree-Overflakkee
Interessant. Afbreektijd is wel erg lang, maar beter dan het plastic van nu. Nu nog een verkooppunt vinden...

Sinds ik een Stihl heb, vind ik veel minder stukjes draad dan bij de black-en-decker. Dat is al een flinke verbetering. Die draad slijt veel minder, en ook omdat hij niet automatisch afwikkelt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.