test van exotische schaven, prachtig verhaal

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Christopher Schwarz schrijft in zijn nieuwste online Popular Woodworking een schitterende test van allerlei zeer exotische handgemaakte schaven, maar nog mooier vond ik de foto bij het artikel waar veel van moderne schavenmakers op staan, een collectors item op zich :) .
De conclusie van het verhaal is zeer geruststellend.
Link naar het verhaal http://www.popularwoodworking.com/article/test-driving_exotic_infill_handplanes/

jaap


Back row (left to right): Christopher Schwarz, Thomas Lie-Nielsen, Kirsten Lie-Nielsen, Mark Swanson, Joel Moskowitz,
Clarence Blanchard (from the Fine Tool Journal), Mike Jenkins (also from the Journal), John Economaki, Robin Lee.
Middle row: Konrad Sauer, Ron Hock, Wayne Anderson, Don McConnell, Larry Williams, Terry Saunders,
Robert Baker, Brian Buckner. Kneeling, front left: John Edwards.

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
jaap,
da's inderdaad een mooi verhaal. de conclusie is inderdaad geruststellend. een schaaf is niets meer van een houder voor een beitel! erg leuk verhaal wat me enorm doet nadenken over alle gereedschappen die ik verzameld heb.

rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.