voordeur

hanske

Actieve deelnemer
1 sep 2010
39
0
In mijn huis heb ik een voordeur zitten die gemaakt is van een plaat multiplex van 40 mm,deze zit er al 30 jaar in en is bovenin een klein beetje krom.Verder is hij echt niet mooi,dus ik ben van plan de orginele deur na te maken.Eigenlijk wil ik hem weer van multiplex maken en dan daar de orginele profielen infrezen en op sommige plaatsen opdikken met hardhouten latten.Is er iets wat ik nu al kan doen tegen het kromtrekken bv.ijzeren hoeklijn infrezen of ijzeren strip erin.Of is dit kansloos.
 

hanske

Actieve deelnemer
1 sep 2010
39
0
bedankt voor de tip,ik zag dat ze daar gebruik maken van multiplex met 2 platen aluminium ertussen.Dit is natuurlijk zelf niet te verwezelijken.Dus is er nog een andere mogelijkheid?Ze hadden het ook over een koker erin,maar hier staat geen tekening van op.Heeft het zin om er links en rechts een koker in te maken deze kan dan volgens mij maximaal 25x25 mm zijn anders heb je geen hout meer over.Zou deze kromtrekken tegengaan of is het verspilde moeite?
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Om het kromtrekken bij een multiplex deur aanzienlijk te verminderen is het verstandig om ruim van te voren de deur rechtop weg te zetten.
Je kunt dan zien hoe de deur krom zal trekken en aan de hand daarvan kun je hem goed afhangen.
Een 40 mm Okume multiplex deur trekt over het algemeen minder krom dan een gewone multiplex deur.
Daarnaast is het belangrijk de deur goed in de verf te zetten en te houden!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.