Advies materiaal lange vensterbank

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Na het isoleren van de buitenmuur moet ik een nieuwe vensterbank maken die dus breder is (muur komt verder naar binnen). De gevel bestaat uit 1 bredere ruit met aan weerszijde een smallere ruit.

Maten:
- De totale lengte van de vensterbank is 305cm
- breedte is bij de ramen 14cm en bij de muur 4cm (loop door langs de muur)

Ik wil er het liefst een profielrandje aan frezen, omdat het een oud huis is met sierlijsten langs het kozijn.

Het probleem is met name de lengte, de reguliere maten zijn rond de 250cm en aan de kopsekant verlengen is niet zo mooi denk ik. Als ik uniprime multiplex neem kan ik wel 4 meter krijgen bij 20cm maar dat kost 50 euro...

Heeft iemand een goed alternatief?

Alvast bedankt
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Een foto zou het e.e.a. wat meer duidelijk maken,

Maar je zoekt dus eigenlijk hout voor een vensterbank van 20cm diep/breed met een lengte van minimaal 305cm, Ik google dan maar even snel maar hier kun je bijvoorbeeld al wat vinden:

4100x2070mm uit mdf...
https://houthandelonline.nl/plaatmateriaal/mdf/mdf-xxl-extra-groot

Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij heeft Raab karcher ook wel plaatmaterialen van 3000mm en meer liggen...
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Ik heb even geen foto van de huidige situatie maar er staat nu een voorzetwand voor. Het lijstwerk komt weer terug en de vensterbank loopt dus langs de muur door. De vensterbank moet minimaal 14cm breed worden en niet dikker dan 2,5cm.
WP_20160526_16_06_03_Proha.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Je kan een Essen plank bestellen van 3,5 meter lang en 25cm breed.
Dat is taai genoeg om niet te breken als je er mee rond loopt.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Je kan een Essen plank bestellen van 3,5 meter lang en 25cm breed.
Dat is taai genoeg om niet te breken als je er mee rond loopt.

Weet je wat hier ongeveer de prijs van is en waar ik zo'n plank zou kunnen halen, omgeving Delft.

Wil je massief hout, plaatmateriaal of iets samengestelds? Voor alle drie zijn oplossingen.

Maakt niet uit, het wordt toch geverfd. Belangrijkste is dat het niet heel erg werkt en dat het te machinaal te bewerken is.

Hoe zien de andere kozijnen in het huis er uit? Een beetje eenheid is wel mooi, tenslotte, ook qua materiaal.

Schuiframen, met een geul in de vensterbank aan raamkant (afvoeren condens) en aan de voorzijde een profieltje. Vensterbank was 11cm bij 302 van grenen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.