14 duizend geregistreerde forummers!

P

Pel

Guest
Gefeliciteerd Jaap, het gaat hard, op korte tijd tweeduizend leden erbij, mooi, hoe meer zielen hoe meer kennis overdracht.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Dank allemaal, we doen het met elkaar, dat is het leuke aan een forum! Zitten overigens nog wel een 150 spammers tussen..... heb een deel al verwijderd, maar in Vbulletin kun je niet groepen selecteren en verwijderen....

Maar de groei en animo is echt hartstikke leuk!

jaap
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Gefeliciteerd met deze mijlpaal! Op naar de .....? De welwillendheid om elkaar te helpen, bereidheid om kennis te delen maakt dit forum uniek in NL. Dikke pluim!
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Uiteraard een mooie mijlpaal, maar ik vraag me enigszinds af wat de relevantie is als je de leden nooit opschoont.

Om een idee te geven, ik beheer ook een ander forum, daar hebben we nu 850 leden. Maar ik verwijder met enige regelmaat alle leden die <5 berichten geplaatst hebben en al minstens een jaar het forum niet meer bezocht hebben.
Moest ik nooit opgeruimd hebben, zou het forum ondertussen gemakkelijk over de 1250 leden zitten.
Van de overige leden zijn er bijgevolg ruim 400 met >15 geplaatste berichten, en zelfs daarvan zijn er vele niet actieven (die het forum al 1 of 2 jaar niet meer bezocht hebben).
Het aantal écht actieve leden: nog online geweest in de laatste 3 maanden & meer dan 20 berichten geplaatst, ligt eerder rond de 300.

Waar ik op aanstuur: Als je naar ons ledenbestand kijkt hier op woodworking.nl, dan telt dat 467 pagina's (van 30 leden per pagina). Daarvan hebben 144 pagina's ooit een bericht geplaatst. 323 pagina's vol leden hebben zich wel aangemeld maar nog nooit ook maar 1 enkel bericht geplaatst. Dat zijn 9690+ van de 14.000 leden die hier eigenlijk nooit meer komen.
Van de overige 4200 leden hebben er 2400 nog wat geplaatst op het forum in de laatste 2 jaar, 1650 in het laatste jaar.
Je zou dus kunnen stellen dat het forum zo'n 1650 actieve leden heeft, van de 14.000...

Is het niet veel leuker om te zeggen dat ons forum al 17.612 onderwerpen telt, en wel 195.000+ berichten?
Nog even en de kaap van 200.000 berichten wordt overschreden. Dàt noem ik pas een mijlpaal!
 

WR1944

Oud hout
Gefeliciteerd met het resultaat, Jaap. Ook al zijn er veel slapende leden, het forum is ooit onder hun aandacht geweest, om welke reden dan ook. Maar wat veel belangrijker is dat het een interessant forum is gebleven met voor elk wat wils. En geen onderwerp is te gek, of het nu loodgieterij in Noorwegen is of waar een varken voor dient. Men geeft commentaar en raadgevingen en meestal wordt het op een goede manier opgelost.
Door m'n jarenlange ervaring in de techniek (metaal) maar vooral door m'n eigenwijzigheid stel ik vrij weinig vragen op het forum. Maar ik vind het wel leuk om een duit in het zakje te doen als een ander een vraag of probleem heeft. Daarbij vind ik het interessant om me in de persoon van de vraagsteller te verplaatsen en uitgaande van het veronderstelde niveau van kennis en ervaring plus de mogelijkheden door ruimte en gereedschap met een werkzame oplossing te komen. Voor mij is het een vorm van mentale gymnastiek om de dementie voor te blijven. ;)
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Gefeliciteerd met de veertienduizendste, mooi hoor!
Natuurlijk zijn er best wat leden die niet of al lang geleden aktief waren maar als ik het vergelijk met sommige andere forums dan vind ik dat de reaktiesnelheid en de hoeveelheid leden die reageren over het algemeen erg goed.
En meestal is het hout gerelateerd maar ook soms voor andere zaken geven mensen elkaar bruikbare tips en als je ziet wat een moeite sommigen doen door nog even een schets ter verduidelijkng erbij doen of zo vriendelijk zijn om hun machine/gereedschap te beschikking te stellen dan kan ik niet anders zeggen dan dat hier men echt elkaar wil helpen.
Er is heel veel kennis zo bij elkaar aanwezig en zonder dit forum zouden mensen soms echt omhoog zitten met hun probleem denk ik.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
@Jaap : Je kan in vBulletin wel groepen/selecties verwijderen hoor. Mogelijks kan dit jouw helpen ...

Kies de usergroup
Heeft niet aangelogd : 0
Posts minder dan : 1
In het veld "registratiedatum voor" kies je de huidige datum

Klik dan op "zoeken" ... je zou dan alle users moeten krijgen en de optie om ze te verwijderen ..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.