wees niet bevreesd om te frezen

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Ik had jaren geen freesmachine aangeraakt en heb nu sinds 1 jaar de POF 1400 gekocht om gewoon weer ens te kijken van ga ik hem gebruiken en zoja hoevaak maar ik heb nu besloten om over te gaan op een bovenfrees van festo omdat als eerst de bosch te zwaar en te lomp is om precies mee te werken. En de Bosch die maak ik wel als stationaire machine komt die ook nog van pas
 

Houtbewerker

Actieve deelnemer
3 jan 2008
146
4
Dag Dopeling,

Aan je Woodrat hangt een hulpstuk, wat kun je hier zoal mee maken?
Trouwens, wat neemt zo'n apparaat weinig ruimte in beslag zeg!
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Mijn probleem is nogal eens dat ik niet gewoon dingen wil maken . Daardoor kom ik vaak tot gecompliceerde plannen. Ik ben een soort jonge onderzoeker zal ik maar zeggen.
Dit hulpstuk heb ik gemaakt om onderdelen van kistjes te maken, zijkanten dus, waaraan ik op de uiteinden over de breedte een lange zwaluwstaart frees die ik dan in de poten van het kistje kan schuiven. Schuivende zwaluwstaartverbinding. Zo kan je heel fijne zwaluwstaartvormen frezen. Er ligt een voorbeeld in de winkel.
Onder op zit, met de knop, een schuivend blok voor het instellen van diverse lengten, de gaten in de zijkant zijn voor klemmen.

Ja, een van de vele mooie dingen van de WoodRat is dat hij weinig ruimte inneemt en je er gewoon met de bezem even onderdoor kan gaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.