Kistje van kwartiers eiken

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Het is alweer enige tijd gelden dat ik dit kistje gemaakt heb. De aankomende open dag van Masave Hout deed me er weer aan denken aangezien ik het hout op de vorige open dag gekocht heb ;-)
Hoewel het ontwerp is afgekeken van een plaatje op Pinterest, is het voor de rest wel helemaal zelf gemaakt. Ik had al eens eerder een tafeltje met Japanse zwaluwstaarten gemaakt, en het leek me leuk om dat eens in een kistje te verwerken. Het eiken is misschien aan de grove kant voor zulke kleine verbindingen, maar het resultaat is naar mijn zin.

Kistje_KwartierEiken003.jpgKistje_KwartierEiken005.jpgKistje_KwartierEiken004.jpg
 
P

Pel

Guest
Heel mooi gemaakt, het eiken is m.i. helemaal niet grof voor zo,n kistje, hout is immers hout en eikenhout is ook hout voor een kistje.

Groet Pel.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Schitterend kistje!! We denken aan een kistjeswedstrijd voor de komende Open Dag Hout op 2 oktober, met deze moet je zeker mee doen!
Zal het ook op onze FB pagina zetten!

jaap
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Bedankt voor de leuke reacties.

@Pel: Met grof doelde ik meer op het feit dat het nog makkelijk afbrokkelde. Maar met een scherpe beitel, en met beleid passen, kwam het toch goed.

@Jaap: leuk idee zo een kistjeswedstrijd, maar dan doe ik liever mee met een kistje dat ik helemaal zelf bedacht heb. Laat ik nu met een ander kistje bezig zijn (eigenlijk twee). Misschien dat er 1 op tijd af is :D

@Wim: Ik heb overwogen om de nerf van het handvat gelijk te laten met de rest. Maar dan hou je een korte nerf over in de greep. Leek mij nogal zwak.
 
P

Pel

Guest
@ Vener, ik werk dan meestal met naaldvijltjes en naaldraspen als het kritiek wordt, het meeste er met een fijn zaagje uitzagen, daarna met het vijltje bijwerken, gaat prima met eikenhout.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.