Morgen weer een japanse zaag bij de Ldl

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Ik heb lang geleden ook zo'n zaagje gehaald bij de LIDL. Werkt prima en voor dat geld een koopje. Dat buigen is erg handig om vlak op het oppervlak te kunnen zagen.
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Na dit gelezen te hebben, me meissie even langs de Lidl gestuurd en ze waren schijnbaar uitverkocht. Nu zie ik op de site staan, dat ze donderdag pas in de verkoop gaan.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Ik heb meerdere keren bij de lidl Japanse zagen gekocht. Volgens mij altijd met eenkant voorzien van tanden. Dit model bevalt mij wel. De vraag is of je de grove vertanding gaat gebruiken.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Was Didier niet eerdaags bij open dag van Massave, misshien kan iemand er 1 voor je halen, daar overdragen aan Didier en dan is verzenden binnen belgie niet zo duur meer
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Morgen ook even bij de Lidl naar binnen, ik heb er nu klein japans zaagje met verwisselbaar zaagblad maar deze lijkt mij fijner, kan die kleine mooi in de koffer :)

@ J.art Zaterdag ga ik naar Zwolle, als jij kunt regelen met Didier dat hij hem mee wil nemen naar Belgie voor jou wil, wil ik er donderdag wel 1 extra meenemen en die aan Didier overhandigen. Laat het maar weten.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Ja keek net ook al :) dus donderdag even langs de Lidl haha

Dankjewel voor het aanbod RJmulder. Maar zo dringend heb ik het niet nodig haha :D. Ale, eigenlijk helemaal niet nodig voorlopig haha! Dus heb nog tijd tot ze bij ons in de Lidl zijn :D of bij Vancranenbroeck hebben ze er ook denk ik!
Toch bedankt he!!
Groetjes Jolien
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Als ie net zo goed is als de vorige japanse zaag( met losse bladen) dan kan ik ze zeer aan bevelen.
ze zagen perfect.
haal er meteen maar 2.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb meerdere keren bij de lidl Japanse zagen gekocht. Volgens mij altijd met eenkant voorzien van tanden. Dit model bevalt mij wel. De vraag is of je de grove vertanding gaat gebruiken.

Iemand die goed in z'n gereedschap zit zal dat niet doen maar voor iemand die net begint is het handig dat je ook meteen kan schulpen met de grove kant.
Twee functies in één, da's geen geld natuurlijk.
Ik zag ook zo'n setje naaldvijltjes voor 4 euro, da's ook niet slecht.
 
Laatst bewerkt:

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Dankjewel voor het aanbod RJmulder. Maar zo dringend heb ik het niet nodig haha :D. Ale, eigenlijk helemaal niet nodig voorlopig haha! Dus heb nog tijd tot ze bij ons in de Lidl zijn :D of bij Vancranenbroeck hebben ze er ook denk ik!
Toch bedankt he!!
Groetjes Jolien
Graag gedaan :)
En nodig heb ik ze ook niet maar gereedschap heb je bijna nooit te veel ;)
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Heb die zaag net gekocht. Het is niet echt een Japanse zaag, maar erop geïnspireerd. Zo is het blad, ca 300 mm lang, een stuk dikker dan wat gebruikelijk is & zijn de zaagtandjes gehard (ze zijn donkerder).

Een echte Ryoba zou twee verschillende tandvormen hebben (voor rip en afkort), maar deze heeft iets heel vreemds: waar aan de 'grove' zijde 1 zaagtand is, heeft de 'fijne' er twee. Dus twee keer zoveel tanden. De tand-geometrie is niet helemaal Japans, de tanden hebben een beetje zetting, de grove ietsje meer dan de fijne. Dus niet geschikt voor 'flush' zagen!

Het handvat is van plastic, de soort die een beetje plakkerig aanvoelt. Het blad heeft een beetje speling, wat niet prettig aanvoelt, maar eigenlijk geen invloed heeft op het zagen. Wat het zegt dat het blad verwisselbaar is? Ik heb geen reservebladen gezien…

Hij zaagt vlot, maar minder dan een Silky (…). Voor de prijs is het een aardige zaag, maar ik denk dat ik hem voor grof werk ga gebruiken & in de tuin.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Nog geen meter gezaagd, maar ben er al helemaal blij mee. Toch wel een stukje goedkoper dan de Harvey zaagtafel die op het menu stond :rolleyes:
 

Houtdinie

Nieuw lid
29 dec 2013
8
0
Oss, Noord-Brabant
Bij mij viel er per ongeluk ook een in mijn karretje. Ik heb nog niet met een Japanse zaag (of namaak) gewerkt, maar er wel veel over gezien en gelezen. Nu al zin om morgen een stukje hout te zagen met dit samoerai zwaard :)
 

Oakfox

Nieuw lid
20 mei 2016
13
0
Morgen weer een japanse zaag bij de Ldl

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=23656

Op het bijbehorende plaatje wordt de zaag getoond als enorm flexibel, er wordt terwijl het zaagblad gebogen is gezaagd. Is dat wel goed voor de zaag?
iis dat zo een heel dun zaagje wat alleen trekkend werkt ? volgens mij heb k zoiets al , maar dan in "mes"model met aan een kant tanden .. ben er niet zo happy mee, maar bedankt voor de tip, ik ga kijken of ik er iets mee kan . :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.