Afwerking werkblad vezelplaat

StevenBrs

Nieuw lid
12 jun 2014
12
0
Hallo allemaal

Ik ga een eenvoudige kast met werkblad in de garage maken voor de wasmachine & droogkast, en een beetje opbergruimte. Vezelplaat van 18mm lijkt me een goeie en budget-vriendelijke keuze, maar nu weet ik niet zo goed hoe ik het werkblad boven was/droogmachine moet afwerken.

De vereisten:
- Mooi hoeft het niet persé te zijn, maar wel netjes en proper
- Bestand tegen vocht (gewassen kleren die er eventjes opliggen)
- Niet te ingewikkeld om uit te voeren
- Budgetvriendelijk

Oorspronkelijk was ik op zoek naar dezelfde plak-afwerking als Ikea-kasten, maar vind hierover niet zoveel terug (waarschijnlijk zoek ik fout)
Ik vond wel veel shops met plak-plastiek, maar dat lijkt me dan weer niet zo stevig ?
Hier op't forum kwam ik nog lamineren & iets met epoxy tegen, maar daar ken ik al helemaal niks vanaf.
Of zou gewoon dik vernissen kunnen voldoen ?

Kan iemand me hier op weg helpen ?

Alvast bedankt !
Steven
 
Laatst bewerkt:

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Als je een ikea in de buurt hebt kijk eens in de kopjeshoes bij de aanrechtbladen, vaak staat er wel 1 tussen die licht beschadigd is en voor jouw prima te gebruiken is, vaak voor de helft van de normale prijs.
 

StevenBrs

Nieuw lid
12 jun 2014
12
0
Als je een ikea in de buurt hebt kijk eens in de kopjeshoes bij de aanrechtbladen, vaak staat er wel 1 tussen die licht beschadigd is en voor jouw prima te gebruiken is, vaak voor de helft van de normale prijs.
Ik heb de keukenwerkbladen bekeken bij Ikea en veel DHZ winkels, maar is meestal slechts 60cm diepte.
Voor de was/droogmachine en leidingen erachter zou ik een diepte van 75cm willen (Lengte 180cm)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.