rubbers vervangen Inca lintzaag

Annemiek

Nieuw lid
7 feb 2016
22
0
Hallo mensen,

Ik ben de trotse bezitter van een gereviseerde "Inca 260 euro" lintzaag. Onlangs is het rubber van een wiel gebroken. Ik heb twee nieuwe rubbers gekocht, maar heb geen ervaring met het vervangen. Iemand tips? Wat wel/niet te doen, welke lijm...
Alvast dank :)

Annemiek
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ze had mij al benaderd maar ik heb helaas geen ervaring met het vervangen van de rubbers. Ik heb haar geadviseerd de vraag hier op het forum te stellen omdat er vast wel iemand is die weet hoe dat het beste moet. De rubbers heeft ze al gekocht.
 

Annemiek

Nieuw lid
7 feb 2016
22
0
Dank jullie allen voor het meedenken. De lintzaag kwam bij Pieter vandaan, dus hem had ik als eerste benaderd. Ik heb die filmpjes gisteren ook zitten bekijken. Wat zijn mensen toch handig en vindingrijk! Ik heb geen lijmresten gezien op het wiel, dus die lijm is inderdaad niet nodig. Voor de onderdelen heb ik een mooie webwinkel gevonden in Frankrijk die snel en betaalbaar is ;)

Annemiek
 

Annemiek

Nieuw lid
7 feb 2016
22
0
Nico, bedankt voor het vragen. Het is inderdaad gelukt. We (mijn man en ik) hebben de rubbers eerst zacht laten worden in heet water. De rubbers gingen vervolgens gemakkelijk om de wielen heen. We hebben toch wat lijmresten aangetroffen en aangezien de wielen slechts 1 opstaande rand hadden (met 2 opstaande randen zit zo'n rubber mooi klem) hebben we heel dun, minimaal lijm aangebracht, toen de rubbers droog en afgekoeld waren. Het ziet er nu allemaal stevig en stabiel uit.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ik had vorige week nog even nagevraagd bij de fabrikant in Zwitserland. Hier het antwoord:

Die Bandagen sind aufgeklebt
Der Rollenbelag muss auf saubere
(Gummi und Rollen Fettfrei) aufgezogen
und danach mit Kleber Metall-Gummi geklebt werden.
Bei der Bandsäge Euro 260 muss danach der Überstand abgeschnitten werden.
 

Annemiek

Nieuw lid
7 feb 2016
22
0
Ik had vorige week nog even nagevraagd bij de fabrikant in Zwitserland. Hier het antwoord:

Die Bandagen sind aufgeklebt
Der Rollenbelag muss auf saubere
(Gummi und Rollen Fettfrei) aufgezogen
und danach mit Kleber Metall-Gummi geklebt werden.
Bei der Bandsäge Euro 260 muss danach der Überstand abgeschnitten werden.

Dank je O Peaty, volgens mij komt dit aardig overeen met wat we zelf gedaan hebben. :)

Groeten, Annemiek
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.