Even netjes voorstellen!

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Beste forumgebruikers,

na al een tijdje dit houtbewerkersforum te hebben bezocht/bekeken lijkt het mij leuk om mijzelf ook aan te melden en daar hoort ook het voorstellen bij natuurlijk!

Ik betreed dit forum onder de noemer G.A.V. en woon in het midden-oosten van het land. Ben inmiddels 28 jaren jong en ben werkzaam in het speciaal-onderwijs. Daarnaast heb ik al jaren als hobby het werken met hout en de daarbij behorende gereedschappen. Het niveau van de hobby probeer ik de laatste tijd een beetje op te krikken en daar kan ik jullie natuurlijk goed bij gebruiken ;)

Voor mijn studie heb ik enkele praktijkwerkstukken moeten maken o.a. een trap met wijkende stootborden, wrongstuk voor de leuning, barkruk naar eigen ontwerp, etc. Voor de hobby heb ik inmiddels enkele projectjes afgerond en zitten er nog enkelen diep in gedachten.

Nou dat was het in het kort, wie weet tot snel! :)
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum!

We hopen veel van je te horen,

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ahaaa daar ben je dan eindelijk!!! hardstikke leuk dat je je aanmeldt hebt op dit mooie forum. ik hoop dat je meer mensen laat meegenieten van je werkstukken. vooral de trapleuning is erg spectaculair. GAV? tot binnenkort

rick
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Hahaha, ja Rick heb je me toch kunnen overhalen. :D

Voor de liefhebbers staat hieronder een afbeelding van een wrongstuk uit massief Iepen. Was een opdracht vanuit mijn studie docent Bouwtechniek.

De rechte leuningsstukken zijn machinaal vervaardigd het gewrongen stuk is met de hand bewerkt aan de hand van een uitslag. Jammer genoeg zat er een klein knikje in de wrong, dit kwam door een minimaal foutje in de uitslag :cry:. Was wel aangenaam verrast hoe de tekening van het hout eruit kwam.

Het geheel staat op een gedraaid stukje Iepen en een voetstuk van massief Wengé. Afgewerkt met bijenwas.

Heb eventueel nog meerdere foto's, ook van het proces.

Attached files
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
De mensen in mijn omgeving noemen mij anders hoor! :D

G.A.V. zijn mijn initialen. Ik ben werkzaam in het onderwijs en af en toe wordt er door leerlingen via internet op naam gezocht en van alles met de resultaten gedaan. Dus eigenlijk wil ik daarom niet met volledige naam op het net zweven..... :)

Het is misschien een beetje overdreven en ik ga er ook niet vanuit dat er in dit forum ongepaste zaken worden besproken maar wat leerlingen met computers kunnen tegenwoordig!! :shock:
 

WR1944

Oud hout
Mooi stukje werk. Ik vind die vloeiend verlopende overgangen in trapleuningen één van de mooiste staaltjes van houtbewerking. Op de website "ThisIsCarpentry" werd uitvoerig uitgelegd hoe een volute onder aan een trapleuning werd gemaakt. Het is verbazingwekkend hoe je met redelijk simpel materiaal de bewerkingslijnen kan uitzetten. Maar dan begint het pas, dan komt het vakmanschap er aan te pas. Het staat beschreven in uitgave 3, maar de overige uitgaven zijn ook erg lezenswaardig.
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Wat is "ThisIsCarpentry" een mooie en interessante internetsite zeg! Daar had ik nog nooit naar gekeken, bedankt voor de tip! :D
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Enne Rick..... bedankt voor de complimenten! Er zitten nog wel wat verbeterpuntjes aan het stuk maar ik ben er wel tevreden over....

Trouwens... dankzij het walnotenhout van Rick is mijn zitkruk (tevens voor de studie) ook helemaal naar mijn smaak geworden, dus daar ook dank voor! ;)
 
V

Verwijderd lid 2995

Guest
hallo G.A.V.
Zou graag 4 paar robuste bar krukken willen maken.
Zou de barkruk tekening naar eigen ontwerp van u mischien iets voor mij zijn.
Bij voorbaat dank Johan
 

StevenDC

Nieuw lid
6 jul 2014
1
0
Beste,
Ik ben een huis aan het renoveren en uit de trap is een stuk verdwenen. Zo'n wrongstuk als op uw foto.
Kan u me dat fabriceren en toesturen op basis van afmetingen en foto's die ik u zal toesturen?
Ik woon in België dus alles zal via mail en post moeten gebeuren.
Hartelijk dank voor uw feedback & prijsopgave indien u het mogelijk acht
Steven
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Welkom op het forum. Inderdaad een perfect stukje werk. Maar zo ben je onbekend, meld je aan op het forum en voor je het weet moet je aan het werk. Dat kan toch niet de bedoeling van een praatgroep zijn???????.............:)
Nog houtdraaien????
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.