Led design lamp!

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Een paar dagen geleden heb ik dit project afgerond met een vriend van mij. Hij had een bureaulamp nodig en wilde iets aparts hebben. Hij heeft wat ontworpen en dat hebben we samen gemaakt. Hieronder wat foto's van de lamp.
DSC_1187.jpg
De lamp helt achterover en in de lamp zit wat tegen gewicht zodat hij niet omvalt. Het geeft wel een apart aanzicht. Het fineer is Rio palissander met een beschaafde tekening. Dit fineer heb ik tijd geleden gekocht en kwam er eigenlijk nu pas achter na wat geschuurd dat het rio was.
DSC_1188.jpg
Aan de achterkant zit een aan en uit switch en een dimmer wat ook wel erg handig is. Er zitten maar 3 ledjes in maar die geven wel enorm veel licht!
DSC_1185.jpg
Het licht komt uit het ''glaasje'' en dat is eigenlijk gewoon plexiglas en dat aan 1 kant geschuurd zodat het een beetje mat wordt.
DSC_1192.jpg
Het bovenstukje was het lastigst om te fineren maar dat is redelijk goed gegaan.
 

Bijlagen

  • DSC_1192.jpg
    DSC_1192.jpg
    37,2 KB · Weergaven: 227

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Knap gelukt! Is een erg mooie lamp geworden, in een groter formaat misstaat deze ook niet in menig woonkamer als leeslamp ofzo, mooi hoor.
 
P

Pel

Guest
Strak design Lars, lijkt net of hij achterover valt, hoe hoog is de lamp?

Groet Pel.
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Zeer mooi gedaan, maar geeft dat geen problemen voor de warmteafvoer van de leds?
ik zou iets gelijkaardigs willen maken als verlichting lang een tuinpad.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
@Pel de lamp is ongeveer 50cm hoog:)
@jaap bedankt voor het compliment!
@Tomtesteron, daar waren we eerst ook bang voor maar de ledjes zitten op een aantal stukken aluminium en ook op het achterste plaatjes. Als test hebben we de lamp een aantal uur aangezet en de hittevorming viel gelukkig heel erg mee:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.