Speelgoed dubbeldekker vliegtuig

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dag allemaal !
Eindelijk eens doorgewerkt aan mijn dubbeldekker! Die lag al lang op mij te wachten om verder in elkaar gezet te worden :). Maar zo geen job hebben, dat geeft niet echt motivatie om dingen te doen vind ik. Maandag gehoord dat ik 1 juni terug kan beginnen als opvoedster, dus dan bloeit het weer helemaal open natuurlijk!
Trots op het resultaat!
Voor het speelgoedproject voor de minderbedeelde kinderen zal ik echter opzoek gaan naar een ietwat simpeler ontwerp!
Het is alweer in de paraffine-olie gezet, en hou ervan hoe de meranti wielen eruit zien in de olie!

DSC02080.jpg
Mijn mini fotostudio is te klein voor zulke grote ontwerpen zoals je ziet haha!

Groetjes Jolien!
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Hoi Jolien, zie toch steeds leuke ontwerpen welke ook nog eens mooi worden uitgewerkt!
 

WR1944

Oud hout
Heel leuk gedaan zeg ik vanuit m'n vliegtuigbouw/Luchtmacht achtergrond.
Voor simpel speelgoed ziet het er wat complex uit. Ik denk dar je terug moet naar de essentie.

Wat maakt een vliegtuig tot een vliegtuig? Een romp met vleugels, staartvlakken en een propeller. Voor het mooi kun je er twee stompjes onder maken als wielen en ben je in een goede bui dan kun je er ook nog functionerende wielen van maken. De tweede vleugel hoeft niet echt. Misschien kun je op de plaats van de piloot een gat boren waar een Lego-poppetje in past.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Bedankt allemaal voor de complimentjes!
@WR1944: Dit is inderdaad eerder een decoratiestuk dan een stuk speelgoed haha. Toch kan ik zelf niet stoppen met de propeller een draai rond zijn oren te geven haha! Wat draait ie goed!

Groetjes Jolien
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
hallo Jolien,

wat goed dat je een werk baan hebt gevangen. Geeft inderdaad energie.
Altijd boeiend om je nieuw speeltuig en je filmpjes te bekijken. Daar ga je kinderen blij mee maken. Er zullen er zeker bij zijn die het hun hele leven gaan bewaren.

Ook goed dat je aandacht aan je foto's schenkt, er is zelfs een white cube studio gemaakt. Daar kunnen hele mooie foto's uitkomen, maar helaas is je foto te grijs te donker.
Tip: indien de ondergrond -achtergrond wit is zou er heel wat ruimer belicht moeten worden. Op elke camera staat een EV knop. Hiermee kun je over of onderbelichten tov wat de lichtmeter meet en het fotoapparaat laat instellen. De EV geeft meestal een compensatiemogelijkheid van -2 tot +2 met de nodige tussenstappen. Probeer volgende keer eens alle stappen van 0 tot +2 uit en bekijk allesop een groot computer scherm. Je haalt met het grootste gemak het resultaat van hieronder.

DSC02080a.jpg


Indien je de witte achtergrond - ondergrond nog wat meer licht kunt bezorgen en iets minder op de bovenvleugel, bijvoorbeeld door de lampen lager op de zijkanten te richten , dan wordt het nog veel beter.

groeten ,
Ornament
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
hallo Jolien,

wat goed dat je een werk baan hebt gevangen. Geeft inderdaad energie.
Altijd boeiend om je nieuw speeltuig en je filmpjes te bekijken. Daar ga je kinderen blij mee maken. Er zullen er zeker bij zijn die het hun hele leven gaan bewaren.

Ook goed dat je aandacht aan je foto's schenkt, er is zelfs een white cube studio gemaakt. Daar kunnen hele mooie foto's uitkomen, maar helaas is je foto te grijs te donker.
Tip: indien de ondergrond -achtergrond wit is zou er heel wat ruimer belicht moeten worden. Op elke camera staat een EV knop. Hiermee kun je over of onderbelichten tov wat de lichtmeter meet en het fotoapparaat laat instellen. De EV geeft meestal een compensatiemogelijkheid van -2 tot +2 met de nodige tussenstappen. Probeer volgende keer eens alle stappen van 0 tot +2 uit en bekijk allesop een groot computer scherm. Je haalt met het grootste gemak het resultaat van hieronder.

Bekijk bijlage 48267


Indien je de witte achtergrond - ondergrond nog wat meer licht kunt bezorgen en iets minder op de bovenvleugel, bijvoorbeeld door de lampen lager op de zijkanten te richten , dan wordt het nog veel beter.

groeten ,
Ornament

Bedankt voor de tip Ornament! Mijn mini fotostudio was echter te klein voor dit grote vliegtuig haha :D.
Probeer het met mijn volgende foto!
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Leuk vliegtuigje!

Hoe je de camera moet instellen voor het licht verscheelt per camera. Ik gebruik bv m'n spiegelreflex in de manuele stand waar ik zo'n beetje alles kan instellen behalve de EV :D

Mijn 'fotostudio' bestaat sindskort uit 2 spaanplaten van 60x25cm, een plat de ander onder een hoek van 115 graden, met daarop een wit pvc backdrop vastgezet met zeilklemmen. Pvc (uit China) omdat dat makkelijk schoon te houden is en goedkoop. Voor het licht heb ik 2 zonlicht lampen en een tripod voor de camera. Voor ik foto's maak stel ik de witbalans in met een grijskaartje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.