Intarsia vlinder

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Hallo allemaal!
Mijn intarsia vlinder komt stilletjes aan tot zijn recht!
Wat een werk haha! Las sowieso al dat intarsia heel wat werk is, en wetende dat ik geen figuurzaag heb noch figuurzaagmachine.
De aansluitingen zijn daarom ook nog niet optimaal! Sommige spleten zijn nog wat te groot vind ik persoonlijk, maar met anderen zal ik wel kunnen leven :D.
De tijd dringt, aangezien het een cadeautje is voor een aanstaande baby, die weldra zal komen!

13199543_10208047105529692_909493455_o.jpg

Nog een stuk hout vinden voor het lichaam, en dan kan ik beginnen met nog wat te optimaliseren en af te ronden!

Groetjessss
Jolien
 
P

Pel

Guest
Heel mooi Jolien, als dit je eerste antarsia werk is, en ook nog met beperkt gereedschap dan is hij heel goed gelukt.

Groet Pel.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Heel mooi Jolien, als dit je eerste antarsia werk is, en ook nog met beperkt gereedschap dan is hij heel goed gelukt.

Groet Pel.


Het is inderdaad mijn eerste poging tot intarsia ja :). De wipzaag ondersteboven gemonteerd en de rest afwerken met een grove rasp en een iets fijnere. En dan maar aan de slag met de dremel!
Vandaag hem helemaal afgewerkt, enkel nog opzoek naar een goede achtergrond :).

Dankjewel voor de complimenten Pel en Jaap!
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Heel mooi Jolien. Het zal prachtig worden.

Misschien een klein tipje.
Laat de vezelrichting van de verschillende houtsoorten in één richting lopen.
Dit oogt nog mooier, maar dit is een Kritisch puntje van mezelf en beroepsmisvorming van me hoor.
Toch een dikke pluim van me voor uw prestaties dat je al hebt gedaan.

13199543_10208047105529692_909493455_o.jpg
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Lijkt mij een zeer geslaagd begin.

Watvoor houtsoorten zijn dit? De kleuren passen iig mooi bij elkaar.

groet,
meron



Wat ga je met die voelsprieten doen?
Het grootste deel van de vleugels is uit beukenhout, maar het kleinste weet ik niet!
De voelsprietjes ga ik waarschijnlijk gaatje boren in het hoofdje en daar 2 ijzerdraadjes uit laten komen.

Groetjes Jolien
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Heel mooi Jolien. Het zal prachtig worden.

Misschien een klein tipje.
Laat de vezelrichting van de verschillende houtsoorten in één richting lopen.
Dit oogt nog mooier, maar dit is een Kritisch puntje van mezelf en beroepsmisvorming van me hoor.
Toch een dikke pluim van me voor uw prestaties dat je al hebt gedaan.

Bekijk bijlage 48235

Dat was inderdaad nog mooier geweest! Terechte opmerking!
Moest ik nog een intarsiawerk maken, hou ik hier zeker rekening mee :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.