grote dikke hulst in voortuin

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Mijn verloofde en ik hebben sinds deze week de sleutel van onze nieuwe woning. Nu staat er in de voortuin een flink dikke hulst. Ik hou van een mooi stukje groen, maar alles met stekels gaat er bij mij uit. Ik moet nog een goede meting doen (had geen zin om geprikt te worden), maar het is ongeveer voetbal rond gok ik.

Is het interessant om deze boom netjes te vellen met houtbewerking in gedachten of is het beter geschikt als stookhout?

Groeten,

Bram
 
P

Pel

Guest
Hulst is behoorlijk zwaar vast roomwit hout, als het is gedroogd is goed te bewerken.

Groet Pel
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
op 150 cm hoogte is de stam meer dan 15 cm doorsnede. Als iemand er interesse heeft dan mag die hem komen omzagen en meenemen, maar dan wel met alle bijbehorende takken en stekelblaadjes. Anders wordt het toch stookhout.

Bram
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik zou vrijdag langs kunnen komen om m om te zagen en 'af te voeren'...

Let wel - het wordt daarbij wel omzagen - niet met wortelkluit en al verwijderen - daar heb je ongetwijfeld ander gereedschap voor nodig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.