Colliot Labouro, kent iemand dat merk?

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ik zoek al een poosje een andere lintzaag en kan nu voor een redelijk bedrag een wat grotere lintzaag van het merk Colliot Labouro kopen, 60cm wielen, zaaghoogte max 25 cm met een 2.2 Kw motor. Komende week kijken en eventueel meteen meenemen.

Kent iemand dat merk? Ik vind via Google wel veel vermeldingen in het Frans maar weinig recensies, meningen of reviews, laat staan in het Nederlands of Engels (mijn beheersing van de Franse taal, zeker op technisch gebied, is niet geweldig)

Alle kennis en wetentjes zijn welkom!

Groets, Rob.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Nee wat je zegt, het enige dat ik er over kan vinden is in het Frans, en 'Je ne sais pas parler Francais'.

Als ik de afbeeldingen op Google bekijkt ziet het er wel degelijk uit, misschien zijn er mensen die tips kunnen geven waar je allemaal op moet letten bij een lintzaag?

Ik denk sowieso of de geleider haaks is en makkelijk is in te stellen, stabiel is en geen speling heeft.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Je viens d acquérir une scie à ruban LUREM mais vendue par la société COLLIOT LABOURO de 1984

Het zou om Lurem lintzagen gaan
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Dank zover. Die verbintenis met Lurem viel mij ook op, ja. Colliot zou best eens een handelsnaam kunnen zijn, ik vind in ieder geval geen echte fabriek.

De technische staat van de zaag kan ik wel beoordelen, ging mij meer om de verkrijgbaarheid van eventuele reservedelen en zo. Niet dat dat nou zo heel spannend is, een asje is zo gedraaid en een nieuwe motor snel gekocht, maar toch.

Enfin, ik rij er zo heen,ben benieuwd. Heb al wat hard en zacht hout in de auto en wat plaatjes, aangevuld met een stam beuken van 20 cm dik, aan één kant gevlakt, eens kijken wat het zaagje aankan.

Nogmaals dank, groets, Rob.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Nee, niet gekocht. Niet eens gezien, hahaha, ik heb de pech dat de motor van mijn vandiktebank defect is geraakt dus daar moet nou het geld heen, op het laatste moment de afspraak afgebeld, heel vervelend, ook voor de verkoper natuurlijk maar het is even niet anders. Jammer, want het leek een prima zaag. Voor degenen die eventueel willen overwegen: http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Weer even sparen en dan opnieuw op zoek!

Groets, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.