ELU bovenfrees

Bart B.

Actieve deelnemer
18 aug 2014
48
1
Even een vraagje mbt mijn ELU bovenfrees MOF 96/02 750 Watt, ik hoop dat iemand hier er verstand van heeft. (op technisch gebied dan)

Mijn ELU heeft sinds afgelopen week kuren. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Het volgende is het probleem, hij doet het gewoon, maar zodra ik hem in het hout laat zakken valt het vermogen en toerental weg. Zodra ik hem weer omhoog laat komen, uit het hout, gaat hij weer terug naar het volledige vermogen en toerental. Het maakt niet uit of het nou met een 3 mm groeffrees of een 8 mm groeffrees is.
Ik heb hem gisteren helemaal uit elkaar gedraaid om het een en ander te bekijken en schoon te maken, maar ik kan zo niks vinden.
Weet iemand hier misschien een oorzaak of oplossing voor?
 

Bart B.

Actieve deelnemer
18 aug 2014
48
1
Die waren nog groot / lang genoeg, zo ver als ik het kan beoordelen en verstand van heb.
die moest ik echt nog aan de kant drukken om de motor weer terug gemonteerd te krijgen.

Dus daar ligt het denk ik niet aan.
 

Bart B.

Actieve deelnemer
18 aug 2014
48
1
Dat zijn dus geen probleempjes die ik zelf even kan fixen denk ik zo.

Dan blijven er 2 opties over lijkt mij, of de ELU wegbrengen ter reparatie of een nieuwe (eventueel gebruikte) kopen.
Ben bang dat reparatie meer gaat kosten dan de machine waard is, aangezien de ELU al wat jaartjes oud is.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Heeft iemand nog ander advies, dan hoor ik het uiteraard graag.

Gr. Bart
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Dat klinkt als de toerenregelaar, kijk even bij Kruis.nl of ze deze machine op de onderdelen lijst hebben staan en zoek de toerenregelaar op en kijk wat die kost, dan weet je voor jezelf of je de machine die prijs waard vind.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Deze mag je hier gratis ophalen , weet naar waar je vandaan komt .
Elu frees 1.jpgElu frees 2.jpg
Bij de een is de toerenregelaar kapot en de andere weet ik niet . Komen van mijn werk vandaan .

Groeten Willem
 

Bart B.

Actieve deelnemer
18 aug 2014
48
1
Dat zou geweldig zijn, kan ik kijken of ik er weer een werkende machine van kan maken.

Ik woon zelf in Wijchen ( bij Nijmegen ) dus dat is niet naast de deur, zou je ze, wanneer ik verzendkosten naar je overmaak, in een doos willen doen en versturen ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.