Advies aanschaf nieuwe lijmklemmen

RobvA

Nieuw lid
30 dec 2012
21
0
Beste,

Binnenkort moet ik een paar eiken tafelbladen gaan verlijmen van 30 en 40mm dik. Hiervoor ben ik opzoek naar en paar goede lange lijmtangen.

Mijn ervaring met bessey is zeer positief, dat wil zeggen na jaren zware mishandeling zijn ze nog steeds uitstekend werkzaam:rolleyes:

Ik zit te twijfelen tussen de Bessey KRV 150 of misschien toch de lijmklemmen van Ecotools 120x1250mm.

Ik geloof meteen dat de kwaliteit van de Bessey en stuk beter zal zijn, maar is het werken met de krv werkelijk zoveel makkelijker dan een standaard stalen lijmklem?

Voor het geld van 6 stuks KRV klemmen kan ik natuurlijk meer dan het dubbele aantal klemmen bestellen bij Ecotools:p

Ik hoop graag op wat advies / ervaring
 

steffen

Nieuw lid
5 jul 2013
12
0
Kijk ook is bij de hornbach, volgens mij kan je daar nog weer meer klemmen als bij ecotools kopen. Ik heb er 3 van 120, die wegen dieplood. Klemmen prima, maar gebruik ze ook niet dagelijks.
 

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Je kunt ook eens bij Rutlands kijken http://www.rutlands.co.uk/pp+woodworking-hand-tools-clamps-vices-bar-clamps+b05102, heb daar een tijd geleden aluminium klemmen gekocht, 6 stuks voor 60 pond ongeveer en ik merk dat ik ze heel veel gebruik.
Voor 40mm tafelbladen zou ik dan wel eerder de T-bar of sash clamps gebruiken, heb ik nog geen ervaring mee, maar ook die zijn zeer concurrerend geprijsd.
De losse sash cramp heads, voor op een houten balk, heb ik er ook gekocht, zijn heel goedkoop maar er zit wel veel speling op...wel handig om incidenteel een heel lange klem te kunnen maken.
Verzendkosten en doorlooptijd vielen ook erg mee (ik dacht 15 Euro verzending en na 2 dagen werden ze afgeleverd)
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Koppen van Bessey en de pijpen komen van de Gamma, hebben ze daar in verschillende lentes. Klemmen perfect en goedkoop.
 

RobvA

Nieuw lid
30 dec 2012
21
0
Ik heb vandaag toch maar de beslissing genomen om bij gereedschappro 6 bessey KRV 150's te bestellen. Ik heb nog even overwogen om de klemmen van dakota bij rutlands te bestellen. Maar wat ik er uit kan halen hebben ze maar een derde van de klemkracht van de bessey modellen. Misschien in de toekomst als ik er meer nodig heb ze zien er wel netjes uit.

Toch allemaal bedankt voor de adviezen en het aandragen van verschillende websites!
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Met Bessey kun je natuurlijk niks mis doen. Daar ga je leven lang plezier aan hebben. Wat betreft klemkracht volstaan die goedkope klemmen ook wel voor houtbewerking. Handvast dichtdraaien is voldoende.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Het klopt dat er niet veel prijsverschil zit tussen Sander en onze Duitse vrienden van Crebes, maar die buren hebben wel een veel groter aanbod (namelijk alles wat Bessey maakt — ze zijn een soort factory outlet), wat het wel heel aantrekkelijk maakt om bij hen te bestellen.

Ik heb zowel bij Sander als Crebes meermaals Bessey-spul besteld, dit voor de duidelijkheid. En garanties gelden dankzij EU-wetgeving in heel EU, daarover hoef je je geen zorgen te maken.

(En nu we het toch hebben over prijsverschillen: Sander verkoopt sinds kort Spaanse Bahco's die behoorlijk veel goedkoper zijn dan bij Dieter in Berlijn… Geen idee hoe dat weer kan.)
 

studiohettinga

Actieve deelnemer
28 jul 2014
42
13
Gelderland
Ze mailen wel of iets op voorraad is, maar als je per mail vraagt waar de levering blijft, komt er geen antwoord. Telefoon werd niet opgenomen. Dit speelde in zomer 2015. Geld werd niet geretourneerd.
 

studiohettinga

Actieve deelnemer
28 jul 2014
42
13
Gelderland
Ze (memenco) mailen desgevraagd wel of iets op voorraad is, maar als je per mail vraagt waar na betaling de levering blijft, komt er geen antwoord. Telefoon werd niet opgenomen. Dit speelde in zomer 2015. Geld werd niet geretourneerd.
 

CeesTax

Actieve deelnemer
15 okt 2015
33
1
's-Hertogenbosch
Toen ik jaren geleden me ging verdiepen in het hoe en waarom van het slecht functioneren van Memenco werd mij te verstaan gegeven dat de eigenaar een serieus privé probleem heeft/had en niet in staat was zijn zaak te runnen. Hij schijnt ook niet meer in de KvK opgenomen te zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.