Bedrijfsleven was verkeerde keuze, liever met handen en techniek bezig!

Timmy

Nieuw lid
28 apr 2016
20
0
Hallo allemaal,

Ik ben Tim, 32 jaar, projectmanager in het dagelijks leven en ik ben erachter gekomen al een aantal jaren dat de opleiding in internationale bedrijfskunde helemaal niet iets is wat ik wilde...ik deed maar gewoon wat en gedurende mijn leven werd ik steeds vaker geconfronteerd met het feit dat ik veel liever met techniek bezig ben en dan met name houtbewerking, metaalbewerking en alle andere dingen waarbij je creatief moet zijn, logisch moet nadenken en waar je lekker met je handen bezig bent.

Ik heb dus echt een verkeerde keuze gemaakt in mijn leven en dat probeer ik nu een beetje recht te zetten door mezelf hobbymatig helemaal in het houtbewerken te storten. Dankzij vele filmpjes op YouTube van professionals is het steeds toegankelijker geworden voor mezelf om hier echt wat serieuzer mee bezig te gaan dus ik ben mezelf al een aantal maanden aan het verdiepen in de basis technieken van het houtbewerken.

Veel geld kan ik niet uitgeven aan duur gereedschap dus ik ben bezig om de belangrijkste tools (tafelzaag, lintzaag, oscillerende schuurmachine) zelf te maken en van plan een oude kolomboor te reviseren met nieuwe lagers. Tot nu toe is het me gelukt om best een deftige tafelzaag te maken van`1,20 bij 1 meter met een mooie crosscut slede en ingebouwde bovenfrees met een goed werkend geleiding. Mijn tafelzaag heb ik precies haaks afgesteld en zaagt 90 en 45 graden zonder enige afwijking dus ik kan er bijvoorbeeld mooie vierkante fotolijstjes en doosjes mee maken. Was een erg leuk projectje ook en ik kijk uit om te gaan beginnen met het volgende apparaat wat ik zelf ga maken.

Ik hoop dat ik hier terecht kan met de vragen die ik soms heb en dat ik veel van jullie mag leren!

Groeten,
Tim
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Welkom Tim, ik ben benieuwd naar je projecten! Wordt je de Nederlandse Matthias Wandel? ;)

En je gevoel aangaande de studiekeuze is enigszins herkenbaar. Gelukkig heb ik het gevoel niet zo sterk en wat mij altijd afremt (naast het feit dat ik m'n werk meestal best heel leuk vind), is dat er met je hoofd vaak een dikkere boterham te verdienen is dan met je handen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. ;)
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Welkom op het forum! Ik heb ook altijd de behoefte gevoeld naast het "hoofdwerk" met mijn hande te blijven werken.

he klinkt alsof je al een heel interessant werkstuk hebt gemaakt waar hier veel belangstelling voor zal zijn. Heb je genoeg informatie en foto's om er al een topic van te maken?

Fons
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Welkom en wat komt mij dat verhaal bekend voor. Niets is zo fijn dan gewoon lekker in de werkplaats bezig te zijn en de dingen te maken die jij graag wil....geen targets, geen vergadering, geen zeurend personeel.... Zoals Klaas al zei is geld verdienen ook wel een belangrijke factor..... Gewoon blijven doen wat je doet en dat in je vrije tijd lekker bezig in de werkplaats.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Welkom. Uiteindelijk werkt het niet als je als je geen plezier hebt in je werk. Maar de muntjes moeten wel binnenkomen. Voor velen een duivels dilemma. Ja werken met je handen kan heel ontspannend zijn.
Graag zien we foto's van je maaksels.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Welkom!

Ook hier de herkenbaarheid. Momenteel zit ik in het laatste jaar van mijn HBO Bouwkundr duaal, de dagen op kantoor achter de computer zijn een verschrikking en het is een aderlating om 's avonds in de werkplaats bezig te zijn. Ik twijfe dan ook sterk om na de opleiding voor mezelf te beginnen. Maar, die eerder genoemde muntjes he. :p

Ik ben benieuwd naar je werkruimte!

Groet Ferdy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.