Vaas uit vervuurde beuk

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Lijkt mij een mooie vaas. Door de hoek bij opname van de foto kan ik de vorm niet goed beoordelen. Ik had de rand aan de binnenzijde scherper gehouden. Dit is mijn smaak. En geen kritiek.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Ronny

Ik kan lang kijken naar hout met slaap...heel mooi.
De vorm spreekt me wel aan eenvoudig en rustig. Daardoor komt de slaap beter tot zijn recht.
Is het vaasje helemaal tot beneden uitgehold ?

Ik ben geen houtkenner....maar het lijkt meer op Berk........ of heb ik het toch mis ?
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Een prachtig stuk hout Ronny,
Ook een aardige vaas, maar die is waarschijnlijk nog mooier als je de kwaliteit van de foto's kunt verbeteren.
De foto;s zijn schuin van boven genomen wat geen goed beeld van de vorm weergeeft.
En de scherpte laat ook nog wel iets te wensen over.
Zie dit niet als kritiek Ronny maar als een tip om jou draaiwerk nog mooier te tonen.
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Hier is de rest van het blok waar deze vaas uit komt, diameter van de stam was minstens 40cm. Beuk en berk is natuurlijk maar één letter verschil. Wie kan determineren?
Ronny
 

Bijlagen

  • DSC_3525 (Custom).jpg
    DSC_3525 (Custom).jpg
    44,6 KB · Weergaven: 96
  • DSC_3527 (Custom).jpg
    DSC_3527 (Custom).jpg
    62 KB · Weergaven: 95
  • DSC_3526 (Custom).jpg
    DSC_3526 (Custom).jpg
    45,3 KB · Weergaven: 94

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.