mobiele zaagtafel station

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Hallo,

Ik wil deze week gaan beginnen aan een mobiel werkstation voor de zaagtafel.

table-saw-bench-plans-9.jpg

Dit is het idee wat mij wel bevalt. nu was alleen mijn plan en vandaag ook mijn bericht.
Ik zat er aan te denken om de geleiding van mijn zaag te verlengen door de zelfde 2 geleiders bij te kopen bij bosch
De zaag die ik heb is de Bosch GTS 10 XC

106551-61477-830x478.jpg

Het plan is dan ook dat de zaag niet meer te hoeven uitschuiven maar gewoon de parallelgeleider verder kan schuiven.

tekening.jpg

Het zou dan gaan om de onderdelen 187 en 194.
Wat is jullie mening hier over?

Verder zal ik hier dan ook de vorderingen van de mobiele zaagstation plaatsen.

 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Een hele precieze, maar ook prijzige optie is om er een set van Incra op te zetten.

Incra.JPG

Hier is de zaag niet gemonteerd op een tafel, maar dat kan natuurlijk wel. Net als bij het voorbeeld dat jij aanhaalde.
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Ja ook een geweldig idee, had ik ook al naar zitten kijken,
Alleen is het voor mij zelf de planning om binnen nu en 2 jaar een nieuwe zaagtafel (cabinet saw) te kopen.
En deze gaat dan door naar mijn kleine broertje.
Dus om even 1000 euro er nog in te gaan steken vind ik zonde. Vandaar dit goedkopere idee
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Okay, dan wordt het inderdaad een ander verhaal. Nu blijft een dergelijke Incra wel behoorlijk waardevast, maar snap dat je dan een goedkopere manier zoekt.
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Okay, dan wordt het inderdaad een ander verhaal. Nu blijft een dergelijke Incra wel behoorlijk waardevast, maar snap dat je dan een goedkopere manier zoekt.

Ik kan het altijd in de groep gooien bij de vrouw,
Het lijkt me een mooi systeem,
Zit ook in overweging voor een systeem van biesemeyer. Heb de vraag nu bij me vader neer gelegd of hij dat na kan bouwen. Hij werkt namelijk in technische dienst van een bierbrouwerij en heeft me al allerhande dingen gemaakt. mocht hij dat kunnen is dit misschien ook een leuke oplossing.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Kun je bij bv motedis niet het profiel krijgen waar de parallel geleider over glijdt? Dan hoef je alleen 1 profiel te vervagen dat past op het systeem!
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Wellicht eens bellen (of met Bosch). Dat zou echt de mooiste oplossing zijn.

Anders lijkt mij deze ook wel wat. Voordeel is dat er geen gelas of geslijp aan te pas komt.
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Wellicht eens bellen (of met Bosch). Dat zou echt de mooiste oplossing zijn.

Anders lijkt mij deze ook wel wat. Voordeel is dat er geen gelas of geslijp aan te pas komt.

Hunto ik ga ook verder niks lassen of slijpen aan de zaag. De 2 geleiders hebben holle ruimtes. Nog laat ik een vriend van me die metaal slijper is 2 strips maken die er in passen. Dan schuif ik de nieuwe geleiders er gewoon in en heb ik ze in lijn. Ik bevestig het geheel aan me mobiele station en heb ik in totaal 2x76cm geleider. En kan ik denk ik rond een meter breed zagen.

Dat is het eerste idee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.