iPad case

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
toevallig op een houten case voor een iPad gestoten (https://www.youtube.com/watch?v=2V2DBoe3tQQ) en ik vind het design zo goed dat ik het zelf wel wil proberen om er een te maken.
BUT ....
- de magneten in de bodem zijn duidelijk te zien maar welke platte magneten krijg je zo weggewerkt in de deksel? de deksel is maar een paar mm dik.
- hoe kan je de iPad zo schuin leggen? de voorkant van de bodem is dan schuin ingefreesd denk ik dan. Maar hoe doe je dit ? speciale jig ?

benieuwd naar jullie ideen
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Rare earth magneten zijn verkrijgbaar vanaf 1mm dik zover ik weet, die heb je nodig in het deksel, in de onderkant kun je ze van 5mm doorsnede en bv 8mm dik/lang nemen, daar zul je op meerdere plaatsen, ik telde zo'n 4 verschillnde posities waarbij je er dan 10 nodig hebt (1 in alle 4 de hoeken en 3 aan elke zijde ertussen) . die 8mm zorgt er voor dat je boven en onder kleefkracht hebt.
Ook in het deksel zou ik er minimaal 10 plaatsen zodat als je hem verschuifd om een tussen positie in te nemen hij een goed op zijn plaats blijft.
 

Tomtom

Actieve deelnemer
16 dec 2013
124
0
Groningen
Je hebt niet aan beide zijden magneten nodig. Staal in de deksel en magneten in de behuizing geeft je alle vrijheid die je nodig hebt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.