houten wasbak

Meubelle

Actieve deelnemer
24 jan 2014
52
1
39
Lennik, België
www.facebook.com
Het is nog niet voor direct, maar ik speel met het idee om een houten wasbak te maken.

Ik ben namelijk bezig om ons volledig interieur te vervolledigen met steigerhouten kasten (gebruikt steigerhout).
Maar we vonden niks dat voldeed aan onze eisen als aanrecht en wastafel.

Het aanrecht zal dus 'gewoon' in steigerhout gemaakt worden, afgewerkt met een laag doorschijnende epoxy zodat alles vlak is, en waterdicht.

Het enige wat daar (volgens mijn vrouw) bijpast zijn....houten spoelbakken.

Iemand enige ervaring mee ?

Voor zover ik reeds gezien heb zijn er 3 opties :
1) houtsoort nemen die geen vocht opneemt (teak als ik mij goed herinner)
2) eender welke houtsoort : blokken opeen lijmen met watervaste lijm en uitfrezen/beitelen/schuren tot de gewenste vorm. Daarna behandelen met epoxy
om het schuren wat makkelijker te maken zou ik hier kunnen opteren voor een rond model, en de spoelbak maken op de draaibank...
3) eender welke houtsoort : mal maken, dunne repen erop melamineren. daarna behandelen met epoxy

Gezien de rest van de keuken/intérieur zou dennenhout het beste passen natuurlijk.
dus optie 2 of 3. Bij optie 3 heb ik een beetje schrik voor de 'hoeken', bij een wasbak zijn die vrij scherp. Voor een lavabo zou dat in mijn ogen makkelijker zijn, mits aanpassing van het design. dit lijkt mij bijv haalbaar :
wooden-sink-3.jpg

dus indien iemand ervaring heeft, of bruikbare links....dank op voorhand.
(het is niet voor direct, ik heb nog enkele meters kast te gaan voor ik aan die hoek begin ;) )
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.