power plus pow 1041 BLOKKEERT

rozebeke

Nieuw lid
19 apr 2016
5
0
Ik heb onlangs op mijn power plus pow 1041 een nieuw zaagblad gelegd.
Sindsdien blokkeert die van zodra hij iets of wat hout raakt.

Heeft precies niet veel kracht

wat kan gaande zijn ?
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Hoe bedoel je dat hij blokkeert, slaat hij echt vast of smoort hij gewoon. als hij echt vast slaat is het misschien een te grof zaagblad. Maar het kan ook zijn dat de motor of koolborstels op hun eind zijn en als je hem dan gaat belasten smoort hij gewoon. Vaak zie je dan ook een hoop vonken in het motorhuis bij vrij draaien.
 

rozebeke

Nieuw lid
19 apr 2016
5
0
hij loopt gewoon vast in de zin dat het blad niet meer draait. Als je hem dan laat draaien zonder tegenstand draait alles goed rond.
Dus mss fout zaagblad ?
 

rozebeke

Nieuw lid
19 apr 2016
5
0
diameter van zaagblad is hetzelfde. Bij contact met hout stopt blad met draaien, als je machine dan opheft en in de lucht laat draaien draait hij terug noirmaal
Mss best es naar Powerplus zelf bellen ?
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Ik zou contact opnemen met Powerplus of desnoods ik durf het haast niet te zeggen, Geen powerplus kopen? Ik vind het niet zo'n betrouwbaar gereedschap lijken. Heb haast meer vertrouwen bij Skill.

En zoals eerder vernoemd. Is het blad niet te grof?
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik denk persoonlijk dat je motor op het punt staat het te begeven. Waarschijnlijk zie je het ook flink vonken in het motorhuis. Je kan inderdaad powerplus bellen maar denk niet dat dat veel uithaald. Zou zelf naar een nieuwe kijken van bijv blauwe Bosch desnoods een goeie 2e hands die zijn vaak beter dan een nieuw C merk.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik sluit mij aan bij roeland. Het kan ook zijn dat de flens geschikt is voor twee maten en dat je hem verkeerd gemonteerd hebt. Te dun blad kan maar is niet waarschijnlijk want dunnere bladen is bestel werk.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Wel de spanning van de machine halen voordat je bezig gaat. ;) En wat ik al vermoedde, je zaagblad zit los. Haal 'm er eens af en check of alles nog heel is en of de klemflens er goed op zat. Dan alles weer op de goede volgorde terugplaatsen en goed vastzetten.

Zoek indien nodig de handleiding er even bij, dan weet je in ieder geval hoe het zou moeten zitten.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Dat is niet zo heel boeiend, het gaat er in dit geval om of de motor blokkeert of het zaagblad. En uit jouw eerdere antwoorden blijkt dat het alleen het zaagblad blokkeert, daar zit dus het probleem. Of hij nu direct of na een kort stukje zagen blokkeert is verminderd relevant.

Dus blad eraf, controleren en opnieuw vastzetten is het devies.
 

erik66

Nieuw lid
28 apr 2016
3
0
ik heb veel gereedschap van power plus maar wel de gele types en ook klopboormachine van groen ik heb nog nooit last gehad de negatieve reactie hier denk dat het over de blauwe gaat , de ene power plus is de andere niet, op de groene 5 jaar garantie op de gele 3 jaar
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.