De zaag in bad

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik heb onlangs een olieopvangbak gekocht om mijn cirkelzagen af en toe eens een heerlijk bad te geven.

Hier zie je de eerste die een sopje krijgt.

Fons

image.jpg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ja, heb ik van mijn gereedschapslijper gekregen. Kan best zijn dat het eenzelfde werking als ovenreiniger heeft hoor....


Fons
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Nu mag ik in een hotelletje ook graag wel een keertje in bad, maar wat is het idee erbij om de zaagbladen in een ontspannend badje te leggen?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
@Klaas: Omdat er allerlei sh*t aan de zaag(tanden) geraakt door het zagen, zoals dat kleverige spul dat je ook kunt kauwen. Waardoor dus je zaag minder goed werkt.

Ik gebruik trouwens oven- en grillreiniger. Stukje bakpapier in de spoelbak, zaagblad erop, randjes papier wat omhoog frommelen. Reiniger erop spuiten, ook de andere kant. Even laten inwerken en met oude tandenborstel poetsen. Goed afspoelen, afdrogen en lichtjes in de olie zetten. Geeft een heeeeel goed gevoel.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ach so, hars en dergelijke ongein! Ik zal te weinig vuren en andere harshoudende houtsoorten zagen om er last van te hebben. :) Maar als ik er last van krijg, dan weet ik iig nu wat ik er aan kan doen, gewoon het zaagblad meenemen tijdens een weekendje weg. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.