Lintzaag sicar

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Pfff hahaha, waarom denk ik nou dat die vraag ná gisterenavond komt ;-)
is het een sicar 400 lijkt me een fraaie machine, ken hem niet, ziet er wel degelijk uit

Ik weet van mijn BAS450 dat er aan de ene kant gezegd werd: doet wat hij moet doen (prio 1 voor mij) maar ook: wat een onding met afstellen (lastig bij te komen)
Nu is het ding voor hobby gebruik en kan ik daar prima mee leven

Wat voor toepassing is op de sicar weet ik niet maar dat zul je tegen elkaar af moeten wegen

Zaaglint maakt ook veel uit: met het originele lint kan ik nog niet een lucifer recht dwarsover doorzagen en met de tuffsaw linten werkt het top
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Ach loop al enige tijd rond met het idee om een lintzaag te kopen maar je had mooie resultaten laten zien gisteren ja :D

Het zal voor serieuze hobby doeleinden zijn, hopelijk ooit meer dan dat. Maar een budget voor een Hammer/Felder is er nog niet. Moet ik wachten op een mooie aanbieding van een Meber oid? Wil wel zo veel mogelijk kwaliteit hebben natuurlijk. heb geen zin om gek te worden van alle instellingen die niet blijven staan enz.

Zaaglinten worden toch van de veelbesproken tuffsaws.:rolleyes:

groeten,
Aaron
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Op MP staat nog een mooie grote HBM te koop voor € 400. Het is een rode uitvoering dwz van een eerdere en betere kwaliteit dan de huidige.
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Hmm vorige bericht was in een keer weg :(. Maar goed. Wist niet dat de rode hbm een beter model was. Bedankt iig voor de tip. Ben niet helemaal vies van HBM (heb de zaagtafel), weet wel dat het geen top spul is.

groeten,
Aaron
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hoi,
Een lintzaag van Sicar, is dat wat?
Ik ken het merk helemaal niet.

groeten,
Aaron

Da's toevallig Aaron.
Ik heb gisteren net in een pb aan mDamsma ook de link gestuurd van die Sicar.
Ik hoop dat ie er al mee bezig is anders ben je 'm voor.
Sicar wordt in Europa gemaakt en is wel wat beter dan HBM.
Je betaalt voor een tweedehandse 600 mm in nette staat zomaar een 2000 euro.
Zijn over het algemeen industriëele machines dus ik kan me niet voorstellen dat die steeds verlopen, dat kan je in een fabriek niet hebben natuurlijk.
Ik heb er geen ervaring mee maar van wat ik er over gelezen heb ergens tussen Meber en Centauro in.
Ze komen uit Italië net als Centauro, Griggio en andere bekende merken voor lintzagen.
In ieder geval voor een klein bedrijf of hobby meer dan toereikend.
Als ik jou was zou ik die man even bellen en gaan kijken, wie weet doe je echt een goede deal.
Hier een link van hun range; http://www.ptms.com.au/cgi-bin/PTMstore.pl?user_action=detail&catalogno=TOP
 
Laatst bewerkt:

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Hoi Willem,
Dat is mooie info. Het gaat om de top 4 (kleinste model)
Als mDamsma hem koopt dan gun ik hem dat van harte, dan zet ik mijn zoektocht voort :eek:
Hij is ietwat boven mijn beoogde budget omdat ik nog wat andere dingen wilde aanschaffen maar als wel goed is dan is het het wel waard.
Even over nadenken.

Is er in nederland goed aan onderdelen te komen?

Bedankt voor de link ook

Wel een gigantisch stuk rijden zeg vanaf Lelystad!:D

groeten,
Aaron
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Dit is precies dezelfde als die ik aan mDamsa stuurde maar als ik jou was zou ik erop af gaan.
Hij weet het sinds gisteren dus als hij 'm graag wilt dan gaat hij wel kijken.
Voor die prijs koop je niets beters, dit is echt een koopje maar goed.
Ik weet dat Teygeler bijv Griggio verkoopt en andere Italianen dus die kunnen je wel helpen.
En Sicar wordt door meer bedrijven gebruikt dus er zal zeker bij machinehandelaren onderdelen te bestellen zijn.
Ander kijk je voor die die HBM voor 400 maar da's niet hetzelfde hoor, ik zou het wel weten.
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Haha, thanks. Heerlijk als men een duidelijke mening heeft.
Ik heb al een mailtje gestuurd. Reageert hij niet snel genoeg dan bel ik even. Heb alleen wel een bod gedaan, want ook al is het een koopje, hoop er toch nog wat vanaf te krijgen.
Ik laat het hier weten.

groeten,
Aaron
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
De Sicar is gereserveerd door mij:D
Ik ga hem vrijdag of zaterdag ophalen.
bedankt voor de goede adviezen, ik heb er weer veel aan gehad.

groeten,
aaron
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Aaron; mooi dat je overeen bent gekomen met die man, gefeliciteerd.
Je hebt echt geluk met die prijs want normaal zijn ze veel duurder en dit is een koop voor nog heel lang.
Ze zijn ook meestal op krachtstroom dus ook dat kwam goed uit.
Ben benieuwd naar je ervaringen en wat foto's zou mooi zijn.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Aaron,
Gefeliciteerd

ik ga eerst nog even rond kijken ☺
morgen naar felder

misschien toch de n3800

Menno
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
220v is een must idd, helaas.
Ik heb hem net opgehaald. Hele aardige man trouwens. Zaag ziet er goed uit, met wat gebruikssporen (hij is 2e hands dus dat was verwacht). Wat me wel opviel is dat hij geen geleider boven heeft. Onder heeft hij pennetjes en boven niks (alleen het wieltje achter het zaaglint). Hij is er op gemaakt dus het zal wel goed zijn maar als ik problemen ondervind dan ga ik dat wel even aanpassen. Ik ben er iig erg blij mee.

Thanks Menno, als ik geld had voor een Felder of Hammer had ik het ook wel geweten :D. Ben benieuwd wat het uiteindelijk voor je gaat worden.

Past perfect in de partner

2016-04-15 11.40.19.jpg2016-04-15 11.40.03.jpg

Later nog meer foto's

Ga hem nog afstellen en schoon (roestvrij) maken.

groeten,
Aaron
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hij ziet er op het eerste gezicht nog netjes uit.
Ik begrijp alleen niet goed waarom je ven tevoren al voor een Hammer/Felder zou kiezen die heel veel meer kost dan wat je nu betaald hebt?
Je hebt er nog niet eens mee gezaagd, ik zou eerst maar 'ns proberen.
Ik weet niet wat het is hoor met al die mensen die bij voorbaat al Felder als hun voorkeur beschouwen, er zijn meer goede merken.
Als voorbeeld kan ik je vertellen dat ik met m'n Mercedes meer heb gehad dan met m'n Toyota terwijl de nieuwprijs 3 keer zo duur is.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Maar geen bovengeleider?
Daar heb ik toch mijn twijfels over.
Maar zo te zien, een stevige 'jongen' overigens.
Succes!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die is ietsies groter :D
Die geleiderblokken met lagers ben ik laatst eens compleet tegen gekomen (weet niet meer waar :eek:)
wellicht iemand hier die ze weet, met een beetje werk is dat vast wel passend te krijgen (of is er zelfs een originele te krijgen die past)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.