Moestuin gekte

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Dus, mijn schoonmoeder heeft vorig jaar het AH Moestuin virus gekregen. Blijkt een heftige besmetting te zijn want er was behoefte aan een soort kweektafel voor de moestuintjes.
Schoonvader antwoordde dat ik het niet te gek moet maken, omdat het virus na een jaar toch wel over zou waaien. Heb er voor gekozen om met afvalhout een kweektafel te maken. Het hout was eigenlijk amper goed genoeg voor de kachel, maar het beste er van gemaakt. Hieronder het resultaat (bijna helemaal) zonder olie, en met olie.
Het was een drama met dat kromme hout, maar voor krom hout aardig gelukt denk ik.

IMG_8823.jpgIMG_8822.jpg

Ik ben benieuwd of ze gaan groeien die moestuintjes.. :p
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Dat is een hele mooie (kouwe) bak, of deftig gezegd een kweektafel. En nu maar flink boodschappen doen.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ziet er goed uit! Ik heb laatst ook zoiets gemaakt, maar dan met deurtjes eronder. Als je je schoonmoeder aardig vind kan je er nog een kasje van maken door een deksel met plexiglas erin te maken. ;)
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Is netjes geworden hoor.
Heb je weer punten gescoord bij je schoonmoeder.:)
Mag je vast weer 'ns komen eten als de eerste kweek geoogst is.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Dat is een hele mooie (kouwe) bak, of deftig gezegd een kweektafel. En nu maar flink boodschappen doen.

Hoi Huib, dankjewel. Volgens mij is de verzameling al dubbel compleet haha.

Ziet er goed uit! Ik heb laatst ook zoiets gemaakt, maar dan met deurtjes eronder. Als je je schoonmoeder aardig vind kan je er nog een kasje van maken door een deksel met plexiglas erin te maken. ;)

Foto Klaas? Ben benieuwd. Ik heb wel gedacht aan een deksel, en zelfs de dubbelwandige polycarbonaatplaat heb ik al liggen maar ik ben bang dat er dan te weinig hoogte is voor de planten om te groeien. Zal het is overleggen.

Is netjes geworden hoor.
Heb je weer punten gescoord bij je schoonmoeder.:)
Mag je vast weer 'ns komen eten als de eerste kweek geoogst is.

Haha, ik zal het tegen haar zeggen! Af en toe moet je is je best doen he :rolleyes:
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik heb ook een bak gemaakt voor het ah verhaal. Met 5/8 electrapijp bogen gemaakt en dan plastic erover. Dames zijn tevreden.
 

Rene+

Nieuw lid
9 apr 2016
14
0
Dat heb je mooi gemaakt Ferdydesmet. Hier is het moestuin virus (helaas) ook toegeslagen.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.418
685
Emst
Wim,
als je over het plastic ook nog eens electrapijp doe, kan je ook nog luchten.
Dit systeem bestaat al jaren, heb het zelf 20 jaar geleden ook nog gebruikt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ja de Haan beter goed gestolen dan slecht gemaakt. Volgens mij heb ik dit in de jaren 80 in Turkije gezien. Zal ook wel niet de eerste zijn.
Maar toch het is goedkoop en het werkt als het niet gaat stormen.
 

Rene+

Nieuw lid
9 apr 2016
14
0
Ja, goed idee. Ik zit thuis alleen tot mijn nek in een verbouwing op dit moment. Moet even wachten, maar wel leuk om te maken.
 

Rene+

Nieuw lid
9 apr 2016
14
0
Loop ik vanmiddag bij de Praxis naar binnen, staat deze ineens voor de deur. Persoonlijk vind ik die van Ferdydesmet mooier.

€ 100,- voor dit ding..... (?) Nee toch.

IMAG3633.jpg
 
Laatst bewerkt:

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
100 euro? Tja, ik neem aan dat er iemand ook nog wat aan moet kunnen verdienen. Maar ik denk niet dat ik dat er voor over zou hebben.

Ik heb ook wat gemaakt voor de tuin. Niet zo zeer voor de AH moestuintjes, maar meer voor die kruidenplantjes die je koopt, in de vensterbank zet en dan na twee weken verwaarlozing weer weggooit. Restjes Merbau en wat plankjes van "weet ik niet". Plastic bakken van het tuincentrum.

foto (13).jpg
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Vriend van ons is bloemist geweest. Hij gaf de tip, als je geen slakken in je bak wil hebben, om een stukje koperdraad om de poten te wikkelen. Hier gaan slakken niet overheen.

Seek, die kruidentrap is er 1 om te onthouden.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Loop ik vanmiddag bij de Praxis naar binnen, staat deze ineens voor de deur. Persoonlijk vind ik die van Ferdydesmet mooier.

€ 100,- voor dit ding..... (?) Nee toch.

Bekijk bijlage 47002

Voor dat bedrag kun je prima zelf hout kopen om wat moois te maken denk ik zo..

100 euro? Tja, ik neem aan dat er iemand ook nog wat aan moet kunnen verdienen. Maar ik denk niet dat ik dat er voor over zou hebben.

Ik heb ook wat gemaakt voor de tuin. Niet zo zeer voor de AH moestuintjes, maar meer voor die kruidenplantjes die je koopt, in de vensterbank zet en dan na twee weken verwaarlozing weer weggooit. Restjes Merbau en wat plankjes van "weet ik niet". Plastic bakken van het tuincentrum.

Bekijk bijlage 47005

Seek mooi gemaakt! Die ga ik even opslaan :D

Vriend van ons is bloemist geweest. Hij gaf de tip, als je geen slakken in je bak wil hebben, om een stukje koperdraad om de poten te wikkelen. Hier gaan slakken niet overheen.

Seek, die kruidentrap is er 1 om te onthouden.

Goede tip, hoe hoog moet je dit eromheen draaien? Of zijn 3 wikkelingen al voldoende dan?
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Als het koper maar een keer rond de poten zit. Als je kaal installatiedraad neemt, blijft het wellicht beter zitten als je het een paar keer wikkelt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.