Kinderkamer

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
Gebaseerd op een paar plannetjes van Paidi, de Fiona-reeks, ben ik begonnen met MDF kasten te maken voor onze kinderkamer (in juni komt onze eerste spruit). 18mm MDF, achterwand 9mm. De eerste kast, een open kast van iets meer dan 63cm breed, is klaar (verven moet nog gebeuren).
Best veel werk, en veel sleuren met plaatmateriaal. En ook jammer dat ik hierdoor mijn eigen planning moet wijzigen om een garagepoort en eettafel te maken, wat me iets leuker lijkt om aan te werken.
Betere foto's volgen nog, dit is er eentje met een oude tablet.
12957443_10153816460013600_2603675270734954_o.jpg
 

PBT

Actieve deelnemer
En ook jammer dat ik hierdoor mijn eigen planning moet wijzigen om een garagepoort en eettafel te maken, wat me iets leuker lijkt om aan te werken.

Waarschijnlijk heb je een paar maanden geleden meer plezier gehad in je werk ;)
Ik ben zelf ook met een kinderkamer bezig voor onze dochter die in september verwacht wordt. En vind het zelf een eer om zoiets te kunnen maken.....
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Best veel werk, en veel sleuren met plaatmateriaal. En ook jammer dat ik hierdoor mijn eigen planning moet wijzigen om een garagepoort en eettafel te maken, wat me iets leuker lijkt om aan te werken./QUOTE]

Berouw komt na de zonde. Dan had je er maar een knoop in moeten leggen! ;)

Ik zou maar hard doorwerken om ook de garagepoort en eettafel eind mei af te hebben. Daarna heb je er even geen tijd voor en zoda je tijd hebt mag je aan de tweede kinderkamer beginnen! ;)
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
Ghehe, ik moet ook het huis nog invoegen, nog vloeren in keuken/ living/ bureau. Nog wel genoeg werkjes hier...
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
IMG_1495.jpg
De corpus van de kleerkast, de eerste laklaag zit er al op.
IMG_1497.jpg
De commode, de lades moet ik nog maken. In de primer.
IMG_1501.jpg
Legplanken en deuren van de kleerkast in de primer. Zoals je ziet, heb ik met de bovenfrees v-groefjes gemaakt in de deuren.
IMG_1499.jpg
Een kasteeltje voor het uitstallen van de suikerbonen, gemaakt met restjes. Let vooral op de uitgefreesde poort!
IMG_1468.jpg
En voor het plaatje compleet te maken: het voegen is ook gedaan!
 

cverkooyen

Actieve deelnemer
25 okt 2015
129
0
De voorkant van de commode bestaat uit meerdere stroken, heb je nog wat speciaals met de naden tussen deze delen gedaan?
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
In de commode zitten rechts en links 2 extra panelen achter de zijlatjes, dat hebben de andere kasten niet. Dit is om de laden tegen te laten sluiten. Is het dit wat je bedoeld?

Edit: na nog eens gelezen te hebben: de naden heb ik niets extra mee gedaan. In mijn eerste kast had ik nog met deuvels gewerkt tussen deze latten, in de andere kasten gewoon koud tegen elkaar gelijmd. Als het niet goed uitkwam, heb ik de naad gevuld met houtlijm. En alles fijnschuren achteraf. Ik had dit ook met een v-groefje kunnen afwerken, maar heb daar niet voor gekozen.
 
Laatst bewerkt:

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
Leuke kasten voor de kinderkamer. Vind ik leuker als een standaard Ikea kast.

Op deze foto zie ik dat je een zware bovenfrees gebruikt van Makita. Is dat de 1800 of de 2300 watt versie? Hoe bevalt deze machine met de lineaire lagers?

Het is de 1800W versie. Mijn eerste bovenfrees en heb nog nooit met een andere gewerkt, dus ik kan weinig vergelijken. Alles verloopt vlot, instelling, wisselen, ... Ik ben nog niet op een beperking gestoten, maar ik heb de indruk dat bijna alle modellen van elk merk tegenwoordig wel dezelfde instelmogelijkheden hebben. Ik heb hem nu al gebruikt met de langsgeleider, maar ook met de rail en dat verloopt allemaal zonder problemen (buiten foutjes eigen aan het mannetje dat het bedient).
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Heb je nu - met dat kasteel - verklapt dat het een jongen wordt ;)?

(Mooi werk, overigens)
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
Als ik me niet vergis, ken ik u alleen van alias op het bouwinfoforum en niet in levende lijve, dus ik zag er geen graten in. Moest je mij toch kennen, mondje toe! ;)
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
IMG_1569.jpg
IMG_1575.jpg
IMG_1586.jpg
IMG_1587.jpg
IMG_1577.jpg
IMG_1588.jpg
Hoe kreeg ik die foto's weer recht?
Aardig werkweekend gehad. Kleerkast is af. Jammer dat ik de kieren tussen de deuren niet beter afgesteld krijg. Het lijkt of ik mijn deuren toch net iets te smal gezaagd heb. Ik heb namelijk alles in 1 keer voor deze kamer gezaagd. 5 platen halen en alles in 1 avond op de zaagtafel erdoor. Ontwerp en uitvoering kunnen dus wat verschillen. Nog 2 legplanken die lagen te drogen komen erin, aan de rechterkant.
Ook bij de commode-laden al veel fouten gemaakt, maar dat lijkt heel goed in orde te komen. Had hier op het forum zo'n speciale verbinding gezien (bastaardverbinding), maar dat lijkt nogal fragiel in mdf. Maar de hele hoop hangt goed aaneen en na 2 keer opnieuw de geleiders te hangen, komt dit helemaal goed. Nu nog een kleurtje en die is ook af!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.