2x FS 1400/2-LR 32 aan elkaar zetten

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
Hallo,
Heeft er iemand en goed en degelijk idee hoe de FS 1400/2-LR 32 het best aan elkaar gezet worden daar deze op de plaats waar ze gekoppeld worden, met de koppelstukken, niet de juiste tussenafstand van 32 hebben wat zeer vervelend is.

Groet
zzoemie
 
Laatst bewerkt:

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ik heb er geen praktische ervaring mee, maar lukt het niet met de aanslagen die bij de LR32 set zitten? Die blokjes met de pennetjes eraan? Anders zou je een blokje moeten maken met 2 gaten waarbij deze hart op hart een afstand hebben van 64mm, daar 2 pennen in en dan aan elkaar.

Verder maakt het ook niet zoveel uit als er 66mm of iets tussen zit, zolang dit maar telkens op dezelfde plek is. Dus als je de linialen niet omdraait en alle panelen en deuren doet zonder de linialen los te halen, dan gaat het prima en sluit alles onderling aan op elkaar.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Op deze manier koppel ik de rails. Wil je precies 32mm dan kan je er iets tussen leggen wat op dikte is gemaakt.

 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Oef....dat is toch wel slordig van festool....nu is het het ergens wel logisch, 1400/32 komt natuurlijk nooit mooi uit
Voor liniaal FS 1400/lr32 #2 zou dat toch wel een upgrade zijn die op zijn plaats is
 

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
Ik heb er geen praktische ervaring mee, maar lukt het niet met de aanslagen die bij de LR32 set zitten? Die blokjes met de pennetjes eraan? Anders zou je een blokje moeten maken met 2 gaten waarbij deze hart op hart een afstand hebben van 64mm, daar 2 pennen in en dan aan elkaar.

Verder maakt het ook niet zoveel uit als er 66mm of iets tussen zit, zolang dit maar telkens op dezelfde plek is. Dus als je de linialen niet omdraait en alle panelen en deuren doet zonder de linialen los te halen, dan gaat het prima en sluit alles onderling aan op elkaar.

Wel euh, wat doe je dan met een links - rechts paneel, dan komen de rijen niet meer overeen vanaf een bepaald punt hoor.
 

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
Oef....dat is toch wel slordig van festool....nu is het het ergens wel logisch, 1400/32 komt natuurlijk nooit mooi uit
Voor liniaal FS 1400/lr32 #2 zou dat toch wel een upgrade zijn die op zijn plaats is

Volledig mee eens, gezien de kostprijs van de "alu lat met gaten", want eigenlijk komt het hier op neer, zouden ze de upgrade gratis moeten geven,
of een tussenstuk, strookje in dezelfde vorm als de rail, gratis ter beschikking stellen.
Andere en betere oplossing, geleiders maken van 1408 ipv 1400 want 1408 = 44 x 32 en 1400 = 43.75 x 32
Ik vind het een zware fout dat een gekend DUITS bedrijf, met reputatie, zo'n fouten niet opmerkt vooraleer iets in productie gaat.
En als het bedoelt was voor panelen tot 1400mm waarom hebben ze hem dan koppelbaar gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
image.jpg

Dat van die rechts links niet uitkomen die snap ik niet. Kunt u mij helpen?
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Ik heb dat onlangs opgelost met de gewone koppelstukken en daarna met en schuifmaat de afstand goed bepaald. Probleem was wel dat de maat weer veranderde als de rails niet exact in een lijn lagen, ze kunne nl. nog wat verbuigen t.o.v. elkaar. Daardoor moest ik ze bij elke gang weer uitlijnen en extra zekeren met een lijmtang:mad:. Best knullig ja!

Fons
 
Laatst bewerkt:

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
Ik heb dat onlangs opgelost met de gewone koppelstukken en daarna met en schuifmaat de afstand goed bepaald. Probleem was wel dat de maat weer veranderde als de rails niet exact in een lijn lagen, ze kunne nl. nog wat verbuigen t.o.v. elkaar. Daardoor moest ik ze bij elke gang weer uitlijnen en extra zekeren met een lijmtang:mad:. Best knullig ja!

Fons

Fons,
Dat doe ik ook steeds doch telkenmale je ze los maakt moet je de volgende keer steeds diezelfde handeling herbeginnen.
Ik had daarom gedacht om een paar verbinders daarvoor te reserveren en op de verbinders een stuk alu van 2 mm te lijmen van de juiste afmeting zodanig dat de afstand altijd correct is.
Doch secondenlijm tussen alu en gechromeerd metaal dat houdt niet.
Groet
Dirk.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
tjonge jonge jonge wat een overbodige uitvinding die betterly straight line connector. :confused:

tjonge,tjonge,tjonge, wat een zinvolle bijdrage.:cool:

Hoi, Huib, waar heb je die aangekocht?
In Europa?

groet
zzoemie

'Oeps', vergeten te vermelden dat ik ongeveer dezelfde werkwijze aanhoud. De in het filmpje gebruikte materialen verschillen. Zelf gebruik ik een zuiver haakse metalen strip en/of een lange waterpas.
 

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
tjonge,tjonge,tjonge, wat een zinvolle bijdrage.:cool:



'Oeps', vergeten te vermelden dat ik ongeveer dezelfde werkwijze aanhoud. De in het filmpje gebruikte materialen verschillen. Zelf gebruik ik een zuiver haakse metalen strip en/of een lange waterpas.

Die werkwijze gebruik ik ook maar dan met een lange alu lat.
 

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Klopt, maar zoals je op het plaatje kan zien, is hij ook voor het koppelen te gebruiken. Multifunctioneel! :)

(Het plaatje dat ik quotte dus :) )
 

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
Klopt, maar zoals je op het plaatje kan zien, is hij ook voor het koppelen te gebruiken. Multifunctioneel! :)

(Het plaatje dat ik quotte dus :) )

Inderdaad, maar als je met de afstandshouder de afmeting tussen de twee gekoppelde rails onderling exact juist zet en je hebt niets om in de opening tussen de de twee rails te zetten, dan maak je volgens mij een zeer zwakke verbinding.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Inderdaad, maar als je met de afstandshouder de afmeting tussen de twee gekoppelde rails onderling exact juist zet en je hebt niets om in de opening tussen de de twee rails te zetten, dan maak je volgens mij een zeer zwakke verbinding.

Volgens mij begrijpen we elkaar niet. :D Als je de rails met de strips koppelt (de lange met 4 potschroeven), dan kan je met het afstandsblokje de naad tussen beide rails bepalen. Dus: strips erin (eenzijdig vastzetten), blokje in de gaten, rij langs de rug van de linialen, strips geheel vastzetten. Klaar!

Dan kan je daarna het blokje weer gebruiken waar 't ook voor bedoeld is, de beginafstand instellen. :)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.