schuurrol voor eindeloos schuurpapier

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Het schuren van ronde kanten vind ik lastig. Vaak monteer ik mijn makita bandschuurmachine met lijmklem op werkbank als ik een ronde binnenkant moet schuren. Verder gebruik ik ook wel eens een schuurrol die in de kolomboor monteren kan
Dit gaat allemaal wel maar werkt niet echt optimaal vind ik. Vandaar dat ik overweeg om een vaste schuurrol (merk Edesso volgens mij) aan te schaffen die ik dan op de freesas van mijn combinatie kan monteren.
Zo'n rol kost rond de 120 euro en ben benieuwd of dit ook naar behoren werkt.
Is er iemand die zo'n vaste schuurrol heeft en me er iets over kan vertellen.

mvgr. Nol
 
P

Pel

Guest
Een schuurrol op een frees as voor €120 dan heb je maar één holling, als je de schuurrollen neemt van Baptist dan heb je vier verschillende rondingen voor
€65.

Groet Pel.

large_14544252628444.jpg
large_13978223026019.jpg
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ik gebruik deze al jaren naar tevredenheid : https://www.hbm-machines.com/produc...m-25-dlg-schuurdrumset-voor-in-de-boormachine Geen topkwaliteit, maar als je ze maar voor de hobby gebruikt goed genoeg. Werkt los uit het handje op de boortol of in een setup zoals Pel hierboven aangeeft, in de kolomboormachine dus.

De oscillerende schuurmachine waar Toxiq naar verwijst gebruik ik trouwens ook, voor zijn geld een prima machine. Als je vaker rond schuurt is het zeker het overwegen waard.

Succes!!

Groet, Rob.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
fijne machine van hbm heb em ook.
werkt veel beter dan de kolomboor en met afzuiging er op nergens stof.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Allen bedankt voor de reactie, de oscillerende van HBM is inderdaad interessant. Maar twijfel toch nog tussen de vaste schuurkop voor op de frees. Vooral omdat ik dan gelijk een goede afzuiging heb en de loopwagen kan gebruiken. Ben er dus nog niet uit.

groeten Nol
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
hoi mcbons
Ik heb bij Baptist een schuurrol voor in de kolomboor aangeschaft, was rond 15 euro, deze gebruik ik voor de kleine binnenrondingen. De schuurrol voor eindeloos schuurpapier voor de freesas vond ik te prijzig 120 euro.
Verder monteer ik vaak mijn makita bandschuurmachine met lijmklem op de werkbank, dit werkt heel goed voor de rechte stukken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.