Gyproc finisher op mdf?

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Beste forumleden, ik bevestigde een mdf plaat van 3 mm tegen een plafond, toen ik de gaatjes van de nageltjes wilde fijnschuren had ik direct een soort van haarvorming op de mdf, heb de plaat dan maar geheel geplamuurd met finisher, gaat dit scheuren opleveren op de lange duur?
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Zijn er nog weleens mensen die een gebruiksaanwijzing of productblad lezen?
Welke Gyproc finisher gebruikt u?
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Ik heb dat gedaan er staat niets op maar dat is begrijpelijk aangezien het normaal dient voor gyproc.... Ik heb hier een pot van siniat, readymix pro...
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Het zit er al op, dus u gaat ons op de lange termijn vertellen of het is blijven zitten.
Het is tenslotte uw experiment.
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Tja had mss handig geweest mocht iemand er ervaring mee hebben, anders breek ik het boeltje terug af....
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
933
Leeuwarden
Hoe is de 3mm plaat dan bevestigd? Is zo dun dat ik op rachels er geen enkle vertrouwen in heb als de achterkant ook niet is afgewerkt. Een beetje werking door vocht en het wordt bobbels lijkt me.

Fons
 
Laatst bewerkt:

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Welke nagels zijn er gebruikt? Als ik me goed herinner werden daar voorheen aluminium spijkers voor gebruikt en op vandaag doet men dat met speciale gipsplaatschroeven die niet roesten. Als gewone (blank staal of gegalvaniseerd) spijkers zijn gebruikt ben ik bang dat over enige tijd bij elk nageltje een bruine verkleuring zichtbaar wordt. En inderdaad, als de rachels iets te ver uiteen zitten, dan is het volgens mij over enige tijd een golfplaat. Maar dat kan natuurlijk ook mooi zijn.
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Momenteel ziet alles er best ok uit maar idd mss beter het zekere voor het onzekere nemen en morgen gaat de boel er terug af, ga op zoek naar een stukje gyproc van 6 en ga dat er in de plaats hangen...
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Zo, alles op nieuw gedaan, een dagje extra werk maar inderdaad beter ineens tegoed, toch ni erg tevreden over de mdf, even carrosserietape er op en na 5 minuten bleef de bovenste laag mdf er aan kleven....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.