Nadat mijn schuur in een Marslandschap was verandert !!!! grrrrrr

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Heb ik eens een goede oplossing gemaakt voor mijn scheppach afzuiger.

Ja ja denk het wel meer mensen is overkomen, plastic zak niet vast genoeg aangetrokken met de spanband, word hij steeds zwaarder en toen stond ik te zagen en zag inees een wolk voorbei komen . 3 uur bezig geweest om het rode stof ( padouk een halve zak vol ) te verwijderen. Denk dat moet beter kunnen.
Op werk een vat meegenomen met deksel eb stevige snelsluiting, met een rubber ring in de rand die 100 % afsluit. Gat uit de deksel gezaagd, met veel kleine bolkopjes met ring om de druk zoveel mogelijk te verdelen vastgezet.
Vat eronder , snelsluiting erom en hoppaaaa
Werkt perfect.

Enige nadeel is dat je niet kunt zien hoe vol die is, maar meestal weet je dat zo ongeveer wel, zagen valt wel mee, vandikte is abbonnement op legen. Overweeg nog een gat te maken en plexiglas te monteren, maar had verwacht dat te kunnen buigen na opwarmen, maar dat lukt niet, brak toch.

En geen plastic zakken meer nodig, en hij zit er in 3 tellen aan vast , hetgeen me met die zakken niet lukte.

Benieuwd wat jullie er van vinden
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 666
  • 2.jpg
    2.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 667
  • 3.jpg
    3.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 673
P

Pel

Guest
Mooie oplossing Herferbie, en inderdaad als je hele werkplaats vol met zaagsel en schaafsel ligt dan ben je daar mooi klaar mee, dan ga je vanzelf oplossingen zoeken. Enige nadeel lijkt mij, dat je de ton weer om moet schudden in een zak, maar ja, ieder voordeel heb zijn nadeel, of is het andersom?

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zak in de ton doen, iets over het randje trekken en dan plaatsen
die dunne/grote kliko zakken zullen zeker wel passen (zijn 200 liter) die knoop je dicht en dan pas keer je de ton om, scheelt nog een hoop gestuif
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Oven op 200 graden Celsius.
Deur op een kiertje.
Stukje plexiglas er boven leggen.
Even wachten........
En buigen maar!
 

paulus

Actieve deelnemer
29 dec 2011
82
4
Wijchen
Ik heb een soortgelijk model (Metabo) afzuiger, en heb daarvoor van vrachtwagenzeil (ik heb ooit in een zeilmakerij gewerkt) een zak gemaakt met de zelfde diameter als de afzuiger en een dusdanige hoogte dat de zak gewoon onder op het plateau rust. Het zeil is dusdanig stug/soepel dat de zak gewoon rechtop blijft staan als je hem zo neerzet, je kunt dan heel eenvoudig de klem om de zak bevestigen als hij onder de afzuiger staat. In de zijkant van de zak heb ik met ruitfolie een doorzichtige strook van 4 cm breed gemaakt zodat ik kan zien hoe vol de zak is. Aan de zijkant en de onderkant zitten handgrepen (gemaakt van stukken spanband) om de zak makkelijk te legen. Werkt ideaal

Groet Paul
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Stelletje ramptoeristen :D. En gooi anders die zak nog is leeg door de werkplaats voor de actiefoto? :rolleyes:

Mooie oplossing zo, het venster hoeft niet groot te zijn denk ik. Je kunt bijvoorbeeld ook zo'n dikkere kunststof kaft voor een boekwerkje pakken. Ik kan je er anders ook wel een paar opsturen.
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Misschien bij de action een plastic maatbeker of doorzichtige emmer halen en die Door midden zagen .dan heb je in iedergeval de ronding
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Nee geen foto gemaakt helaas, 2 en half uur staan stofzuigen, en gedekt door het geluid van de stofzuiger, een paar lelijke termen er uit gegooid :)
Ben al bezig met een venstertje, als het af is zal ik een foto maken.

Mocht iemand zo' n tonnetje willen hebben, zo af en toe kan ik er 1 meenemen dus laat maar weten
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Hmm hoef er niks voor te hebben, kost mij ook niets, en heb er slechts af en toe eentje, maar voor de liefhebber doe ik het graag, heb je zelf iets over wat je niet gebruikt is dat leuk, maar je kunt er gewoon 1 krijgen hoor, zo blijft het leuk toch
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
raampje gemaakt

EN heb een kijkraampje gemaakt hoor, lijkt wel zo' n oude duikbril, Heb ander plexiglas gebruikt, al erg buigbaar van zichzelf, en tijdens het aandraaien van een ( paar ) boutjes steeds verwarmt met een fohn.
Werkt prima, vat half vol dan even legen, 1 minuut en klaar veelllll gemakkelijker als die plastic zakken, kan niet losvallen en 100 % luchtdicht, en ook fijn het kost niks meer
Hoor wel wat jullie er van vinden
 

Bijlagen

  • 4.jpg
    4.jpg
    83 KB · Weergaven: 158
  • 5.jpg
    5.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 156
P

Pel

Guest
Dat heb je hem mooi gelapt Herbie, zo te zien kijk je niet op een boutje meer of minder;)

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.