Groen-geel schuurding

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Vandaag heeft de eerste Festool zijn entree bij mij gedaan.
Met blijdschap geven wij kennis van een Rotex, vorige week gescoord op MP en vandaag binnengekregen.
Incl. flinke stapel schuurschijven en poets/polijstschijf.
Ik dacht dat ik een goed deal heb voor € 190 incl. verzenden. Op BVA-auctions ging er vorige week een zelfde weg voor € 320.

IMG_20160405_183914.jpg
 

Capricorn

Actieve deelnemer
5 apr 2016
151
0
Groningen.
Ik heb totaal geen verstand van merken met elektrisch gereedschap.

Ik snap dat algemene kwaliteit het verschil is maar wat is nu het verschil tussen festool en bijvoorbeeld een aanbieding van de Lidl?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
betrouwbaarheid, manier waarop de machine uitgebalanceerd is en dus hoe lekker hij in de hand ligt
kracht van de motor, levensduur, garantie, verkrijgbaarheid van de onderdelen (elke festool machine is een complete tekening van online te vinden, onderdelen zijn goed verkrijgbaar)

MAAR als je 1 klusje hebt dan kun je best een lidl machine pakken, ben je een regelmatige houtbewerker pak dan wat beters (niet perse festool !) bosch blauw is bijv. ook goed
 

Capricorn

Actieve deelnemer
5 apr 2016
151
0
Groningen.
betrouwbaarheid, manier waarop de machine uitgebalanceerd is en dus hoe lekker hij in de hand ligt
kracht van de motor, levensduur, garantie, verkrijgbaarheid van de onderdelen (elke festool machine is een complete tekening van online te vinden, onderdelen zijn goed verkrijgbaar)

MAAR als je 1 klusje hebt dan kun je best een lidl machine pakken, ben je een regelmatige houtbewerker pak dan wat beters (niet perse festool !) bosch blauw is bijv. ook goed

Dankjewel voor de uitleg.

Dan snap ik inderdaad dat men wat meer geld hiervoor over heeft.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb totaal geen verstand van merken met elektrisch gereedschap.

Ik snap dat algemene kwaliteit het verschil is maar wat is nu het verschil tussen festool en bijvoorbeeld een aanbieding van de Lidl?

Ik heb een paar schuurmachines oa ééntje van festo (het oude festool) en van black en decker.
Behalve de dingen die al door Toxiq genoemd worden kan ik je vertellen dat na een kwartier schuren met een b en d m'n hand en arm volledig uit elkaar gevibreerd zijn terwijl met de festo kan ik heel lang blijven schuren.
Er zijn meerdere goede hoor maar dan kosten ze meestal ook wat meer.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Zo Pieter, heeft het grijs-groene virus toegeslagen?
Ik hoop dat het niet een epidemie bij je thuis wordt want dan gaat het in de papiertjes lopen.:)
In ieder geval een mooie prijs, veel plezier met de nieuwe aanwinst!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.