Groen-geel schuurding

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Vandaag heeft de eerste Festool zijn entree bij mij gedaan.
Met blijdschap geven wij kennis van een Rotex, vorige week gescoord op MP en vandaag binnengekregen.
Incl. flinke stapel schuurschijven en poets/polijstschijf.
Ik dacht dat ik een goed deal heb voor € 190 incl. verzenden. Op BVA-auctions ging er vorige week een zelfde weg voor € 320.

IMG_20160405_183914.jpg
 

Capricorn

Actieve deelnemer
5 apr 2016
151
0
Groningen.
Ik heb totaal geen verstand van merken met elektrisch gereedschap.

Ik snap dat algemene kwaliteit het verschil is maar wat is nu het verschil tussen festool en bijvoorbeeld een aanbieding van de Lidl?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
betrouwbaarheid, manier waarop de machine uitgebalanceerd is en dus hoe lekker hij in de hand ligt
kracht van de motor, levensduur, garantie, verkrijgbaarheid van de onderdelen (elke festool machine is een complete tekening van online te vinden, onderdelen zijn goed verkrijgbaar)

MAAR als je 1 klusje hebt dan kun je best een lidl machine pakken, ben je een regelmatige houtbewerker pak dan wat beters (niet perse festool !) bosch blauw is bijv. ook goed
 

Capricorn

Actieve deelnemer
5 apr 2016
151
0
Groningen.
betrouwbaarheid, manier waarop de machine uitgebalanceerd is en dus hoe lekker hij in de hand ligt
kracht van de motor, levensduur, garantie, verkrijgbaarheid van de onderdelen (elke festool machine is een complete tekening van online te vinden, onderdelen zijn goed verkrijgbaar)

MAAR als je 1 klusje hebt dan kun je best een lidl machine pakken, ben je een regelmatige houtbewerker pak dan wat beters (niet perse festool !) bosch blauw is bijv. ook goed

Dankjewel voor de uitleg.

Dan snap ik inderdaad dat men wat meer geld hiervoor over heeft.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb totaal geen verstand van merken met elektrisch gereedschap.