Hoe van azobe palen de koppen inzagen?

Kappie

Actieve deelnemer
1 jun 2015
113
1
Assen
Ik moet binnenkort van tien azobe palen (70x70, 3m lang) de koppen half inzagen zodat er een stukje van 35x70x150 uit valt.

Azobe Knipsel.JPG
Hoe kan ik dat het beste doen?
Ik dacht zelf, met de invalcirkelzaag de tien palen tegelijk naast elkaar in 2 gangen (eerst 20 mm, daarna 35 mm diep) haaks in te zagen.
Maar dan, hoe verder? Hoe zaag ik tien keer de 150 mm in de kopse kant tot aan de reeds eerder gemaakte zaagsnede? Met een handzaag?

Achtergrondinformatie: De bedoeling is dat er een balk op de palen komt te rusten als horizontale drager voor een terrasoverkapping.
 

Bijlagen

  • Azobe Knipsel.JPG
    Azobe Knipsel.JPG
    29,2 KB · Weergaven: 209

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Gewoon met de cirkelzaag. Paal ernaast voor ondersteuning en zagen tot de streep en het laatste deeltje met de handzaag.
Tenzij u een lintzaag heeft. Of uw tafelzaag.
 
P

Pel

Guest
Als je de dwars zaagsnede gemaakt hebt en de langshout snede ingezaagd hebt kun je het met de beitel er zo uittikken.

Groet Pel.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
Zou dat altijd doen met een eigen gemaakte afkort geleider van twee stukje 18 mm plex. De aanslag laat je langer dan de afstand van zool tot zaagblad. De eerste keer zagen met je geleider zaag je dat stuk vanzelf af waardoor je een juist zuivere maat krijgt. En dan handzaag machine op diepte instellen en lekker even een paar keer er langszagen.

Plaatje 1.jpgPlaatje 2.jpgPlaatje 3.jpgPlaatje 4.jpgPlaatje 5.jpg
 

Kappie

Actieve deelnemer
1 jun 2015
113
1
Assen
Dank voor de tips, zo lukt het me vast wel!
@Jeroentje: Die plaatjes had je snel paraat !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.