Keuze zaagblad Dewalt Radiaalzaag

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Heb onlangs een prachtige dewalt Radiaalzaag gekocht.
Stevig geplaatst, netjes afgesteld, hetgeen wel wat voeten in aarde heeft, maar dan heb je ook wat.
En niet onbelangrijk een goede afzuiging.
Ik moet zeggen 1 van de beste aankopen van de afgelopen jaren.
Vast meer mensen hier die zo' n machine hebben.

Nu zit er een prima zaagblad op om af te korten, maar denk dat hij zijn langste tijd heeft gehad. En dus wil ik investeren in een goed zaagblad.
Eentje die de moeite waard is om te laten slijpen indien bot, ipv vervangen,
Zaag meest hard hout, padouk azobe, maar soms ook multiplex en mdf, liefst 1 blad welke voor alles geschikt is.

Denk eens even aan de kenners vragen,
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Koop er een van Leitz, zijn wel prijzig maar gaat als een warm mes door boter. Trouwens de dewalt is wel een leuk apparaat, kan je de zaag ook draaien? zodat je kan schulpen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.042
2.578
Ik heb er een ecotools industrieblad op liggen. Zaag er veel hardhout mee , af en toe een spijker of schroef, nietjes en aluminium profielen. Zaagbeeld is nog steeds prima hoewel het echte scherpe er wel van af zal zijn. Volgens mij is het met afkorten minder erg als het blad wat minder scherp is. Met langszagen heb je gelijk zwarte plekken. Met een radiaalzaag langszagen gaat prima. De neerhouder zorgt ervoor dat je hout niet in de zaag kan klimmen. Je handen horen toch al niet in de buurt van de zaag te komen, daar heb je duwhoutjes voor. Gaat er dan wat mis, heb je je vingers nog. Nieuw duwhoutje is zo gemaakt. Even snel kost veel ledematen.
 

PBT

Actieve deelnemer
Ik heb ook een dewalt radiaalzaag. Ik heb er gewoon een universeelblad op van dewalt zelf. Het is een oude machine waar een 300mm op past, oorspronkelijk was dit 250, maar je kon iets uit de afneembare kap halen waardoor er 300 mm op past.
 

roelb

Nieuw lid
18 jul 2016
1
0
Heb je toevallig ook nog de gegevens van de verkoper? Deze advertentie is er niet meer..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.