Insert voor Inca Lintzaag: afmetingen?

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar de afmetingen voor de invulplaat van een Inca lintzaag. Je weet wel, dat cirkelvormig plaatje dat af en toe vervangen moet worden... Ik kan die hier op mijn werk uitlaseren, maar ik ben de maten thuis vergeten :)

Ik heb onthouden: 2mm dik, insnijding voor zaagblad: 1.5 x 30mm, diameter: ?

alvast bedankt!
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Misschien al te laat maar:

Totale dikte: 2.4mm
Totale diameter: 61,3mm

Om het schuiven tegen te gaan zit er een kleine verhoging onder het plaatje. (of is dat dan verlaging ?)

De flensrand meet 2mm, de verhoging is dan dus 0.4mm maar dat kan ook wel wat dikker lijkt me. Diameter : 50.8mm

Het gat voor de zaag is bij de mijne wat versleten maar meet: 37mm vanaf de rand tot achteraan. (rug van de zaag) De breedte: 8mm. LET OP, de breedte van de uitsparing is vanaf één zijde vanuit het midden genomen dis de uitsparing zit naast het midden van de insert.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Voorin zit een sleufje van 10mm
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Hier nog een paar extra foto's. Ik heb gelijk maar een hele hoop extra inserts gemaakt op de lasercutter op mijn werk ;) en naar goede gewoonte is alles gemaakt van overschotten, dit keer plexiglas.

als er mensen zijn die ook een paar inserts nodig hebben, wil ik ze gerust voor je maken of ik mail je de file door om zelf op de lasercutter te gaan snijden!
image.jpgimage.jpg
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Hier nog een paar extra foto's. Ik heb gelijk maar een hele hoop extra inserts gemaakt op de lasercutter op mijn werk ;) en naar goede gewoonte is alles gemaakt van overschotten, dit keer plexiglas.

als er mensen zijn die ook een paar inserts nodig hebben, wil ik ze gerust voor je maken of ik mail je de file door om zelf op de lasercutter te gaan snijden!
Bekijk bijlage 46296Bekijk bijlage 46297

Uw lintzaag wordt er ineens stukken hipper op met al die leuke kleurtjes ! :D

Groetjes Jolien
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Valt wel mee hoor die bestellingen ;) Maar als ik iemand kan verder helpen doe ik dat met veel plezier! Helpt dan wel dat ze je kunnen bereiken ^^

Ondertussen al wat kunnen uittesten en wijzigingen in het ontwerp doorgevoerd! De sleuven waren toch net iets te smal en het zaaglint staat niet helemaal in het center blijkbaar.. Dus dan maar wat breder gemaakt. Ook voor verstek moest het wat breder.

Ik heb nu 2 versies uitgewerkt: een pseudo zero clearence voor klein werk en een ruimere voor werk onder een hoek. Bestand is beschikbaar in illustrator formaat en pdf voor de geïnteresseerden!
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ondanks dat ik ben ingelogd, kan ik de bijlage niet openen/zien. Zal wel eerst een backlightverlichting moeten aanschaffen.:cool:
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
:confused: Nieuwe poging dan!

DSC_0148b_zpsjfg9pmsh.jpg


DSC_0150b_zpsspwnnqd7.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.