gehoorbescherming met radio

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik ben van plan om gehoorbescherming met radiofunctie aan te schaffen. Ik ga het meeste buiten gebruiken, maar ook regelmatig binnen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij enig advies geven betreffende batterij/accu verbruik, storing op de radio en draagcomfort enz enz.
Peltor is een veel gebruikt merk, en ik draag deze ook op mijn werk, zonder radiofunctie uiteraard. Maar misschien dat er nog andere/betere merken zijn met radio.
 

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Ik heb die van Peltor, zit ook iets van 3M in volgens mij, enfin prima comfortabele dingen en batterijen gaan lang (genoeg) mee.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
ZO, das niet goedkoop. Ik heb gewoon een Peltor zonder radio.
Voor mijn deuntjes doe ik gewoon een goedkope radio aan.
Hoor je prima door de kappen heen. Niet als ik ga frezen of de zaagtafel gebruik,
maar dan heb ik toch liever me aandacht op me werk en niet op een toevallig goed liedje...
... puntje veiligheid..!
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
Ik heb die Peltor FM-Radio (HRXS7A-01) met mini-jack in (voor je smartphone met spotify). Gekocht voor zo'n 80 euro in een Zweedse Bauhaus.

De demping is prima, te vergelijken met een Peltor Optime III. Radio is ook prima, alleen is de tuning wat gevoelig, weet niet of er auto tuning in zit. Mijn werkplaats is in de kelder dus kan alleen de sterke zenders ontvangen, skyradio vind ik prima. Je kan ook je MP3-speler of iets dergelijks verbinden, werkt ook goed, er zit geen microfoon in. Je zet de Peltor aan via de volumeknop. Als je extern wilt luisteren dan zet je de volume van de radio een tikje aan. Dan hoor je geen radio, maar doet de externe ingang het wel. Ik bewaar het kabeltje binnen in een van de oordoppen, plek zat, en je hebt er geen last van.

Batterij gaat wel een tijdje mee, tenzij je vergeet de Peltor uit te zetten (of als je zoontje er mee gespeeld heeft ;-)

(niet mijn filmpje overigens)

 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
ZO, das niet goedkoop. Ik heb gewoon een Peltor zonder radio.
Voor mijn deuntjes doe ik gewoon een goedkope radio aan.
Hoor je prima door de kappen heen. Niet als ik ga frezen of de zaagtafel gebruik,
maar dan heb ik toch liever me aandacht op me werk en niet op een toevallig goed liedje...
... puntje veiligheid..!


+1!
Overigens heb ik diverse oorkappen.
Een goedkoop ding slingert in de buurt van de kapzaag, zodat ik altijd wat op kan zetten als ik even een plank afzaag.
Ga ik echt aan het klussen dan zoek ik een knappe, die dan ergens in een kast ligt, of bij een project op een andere verdieping.
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
Dat klinkt bekent. Ik heb er ook 3 en 2 voor de kids, mmm dat zijn er al vijf. De orthoplastieken voor op de motor maar niet mee geteld...

+1!
Overigens heb ik diverse oorkappen.
Een goedkoop ding slingert in de buurt van de kapzaag, zodat ik altijd wat op kan zetten als ik even een plank afzaag.
Ga ik echt aan het klussen dan zoek ik een knappe, die dan ergens in een kast ligt, of bij een project op een andere verdieping.
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Ik heb ook de Peltors , maar dan de versie zonder mini-jack aansluiting.
Van mij vorige werkgever kregen we elk jaar een veiligheidsset en als je er zuinig mee omgaat gaan ze lang mee.
00484_peltor_fm_radio_1236855883.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat peltor ook marktleider is omdat deze steeds weer naar voren komt.
Ik gebruik in mijn werk ook peltor doppen, en heb er nu altijd gewone oordopjes onder die in mijn telefoon zit met de radio aan. Beetje omslachtig op die manier. Mini jack aansluiting heeft nu weinig meerwaarde, maar ik denk dat ik dat wel erbij neem... just in case.
Ik ben veel alleen aan het werk als hovenier, en veel met machines, en ik vind een stukje muziek veel lekkerder werken. De dagen gaan wat sneller voorbij. Qua veiligheid zit ik er niet over in. Ik heb heel vaak als ik de kop er even bij moet hebben, dat ik later niet meer weet wat voor muziek er werd gedraaid. Dus eigenlijk het omgekeerde dan niet handsfree bellen in de auto, dat je niet meer weet na het bellen, waar je langs bent gereden.
 

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
213
15
culemborg
Ik heb ook de peltor met aux ingang. Er zit een knop op. dus als je echt effe moet concentreren kan gaat ie gewoon even uit. Heel makkelijk😊
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Het is al even een paar weken geleden, maar ik heb inmiddels geschikte doppen kunnen vinden. Het is de peltor hrxs7a-01 geworden.
Ik gebruik ze nu een paar weken en ik moet zeggen dat ze lekker zitten,
het ontvangst dikke prima is en de batterijduur prima is. Ik heb er nu 2 losse batterijen inzitten, maar er zat ook een accu bij die ik er nog in kan zetten. Maar ik heb deze tot op heden nog niet gebruikt omdat de batterijen nog niet leeg zijn.
Ik heb er ook een kabeltje bij die ik o.a. op mijn telefoon aan kan sluiten zodat ik deze altijd kan horen met de oordoppen op.
Ik heb er 100 euro voor betaald bij een bedrijf in Drachten.

Al met al dik tevreden.
 
Laatst bewerkt:

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Er is ook bluetooth. Ik heb ergens een Archos Music Beany (een muts met oortjes) zeer goedkoop (wit model, solden) gekocht. De elektronica past in een gewone gehoorbescherming met zijn 5 uur autonomie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.